bsnort

Alla inlägg under november 2011

Av Bsnort - 18 november 2011 16:46

'


Hej läsare!! 

Kollar på Avatar här, och som i rubriken inte de små människorna med  gröna ögon som hoppar omkring i höftskynken inte dem utan de här med Katara, Aang, Appa, Sokka, Topp och Momo. 

Jag gillar TV-serien har inte sett hela men ska önska mig bok ett i julklapp hade jag tänkt mig. 

 SOKKA.

BÄNDNING: Ingen.

FAMILJ: Pappa, död mamma och lillasyster Katara.

ÅLDER: 15 år. 

KÄRASTE VAPEN: Sin bumerang!

UTBILDAT SIG TILL: Svärdsfäktare.

KOMMER FRÅN: Södra vattenfolket på Sydpolen. 

FÖRÄLSKELSER: Vattenprinssesan Yue och Kyoshikrigaren Suki.

 MOMO

DJUR: Lemur.

NAMN: För att Aang älskar ovanliga, tropiska frukter. 

HITTAD I: Södra lufttemplet. 

SYN: Han ser allt i gröngrått.

Hörsel: Dålig. 

 APPA
DJUR: Flygande jättebison.

FRÅN: Luftnomadernas civilistation.

HATAR: Eld.

KORT HISTORIA: Blev kidnappad beduiner i öknen och fördes runt tills han kom till mannen Be Sing Se som höll kvar honom åt Aang.

 TOPH BEI FONG

BÄNDNING: Jord, sand och metall.

KOMMER FRÅN: Rik familj. 

KARRIÄR: Lärde sig bända av mullvadar och började sedan brottas och kallade sig "Den Blinda Banditen".

SYN: Blind, känner med fötterna i jorden. 

HITTADE AANG: Stack till Aang, Sokka, Katara, Appa och Momo när hennes familj höll henne instängd jämt. Var ofta osams med Katara i början.

ÖVRIGT: Kan inte simma.

AANG

BÄNDNING: Alla! ( Även kallad "DEN SISTA LUFTBÄNDAREN"!!!! O_0)

ÅLDER: 12 år. Typ. Egentligen över 100 år. 

"KARRIÄR": Flydde på Appa över havet när han fick höra att han skulle flyttas till ett annat tempel. Kom in i en våg och höll på att drunkna. Fick en bubbla runt sig och Appa. Den frös och ungefär 100 år senare vaknade han hos Katara och Sokka.

FÖRÄLSKELSE: Katara

KATARA

BÄNDNING: Vattenbändning och blodbändning. 

"JOBB": Aangs vattenbändningslärare.

SPECIELLA BAND TILL: Zuko sen hon helade honom.

FAMILJ: Storebror Sokka, pappa Hakoda och döda mamma. ( Kya.)

I TREDJE SÄSONGEN: Hjälper Zuko Katara att hitta mannen som dödade hennes och Sokkas mamma. 

I SISTA KAMPEN: Hjälps hon och Zuko åt att döda Zukos elaka syster Azula. 

FÖRÄLSKELSE: Aang.



Det var lite AVATAR från mig. Min personliga favorit är Katara. 


Kram

bsnort


PS: Om ni går in på y8.com och kollar i spalten med spelkatigorier i vänstra hörnet och hittar "2 players" nästan längst upp. Klicka på den och leta rätt på ett spel som heter "Avatar Fortress Fight 2". It´s fun!




Av Bsnort - 18 november 2011 15:12

Hej läsare!!


Var på Öppet Hus igår, det var kul och har haft engelskaprov idag inte lika kul, men men

Nu har syrran fått order av våran fader att utfodra mig så jag ska skrapa ihop mellis och sedan bloggar jag om enstund igen!


Kram

bsnort

Av Bsnort - 17 november 2011 07:14

Hej igen!


Jag äter frukost oavsett om jag hämtade gitarren eller inte. 

Skrev lite fel förut, ursäkta.Idag är det annars typ kemi/NTA/NO mojs och lite sådant. 

Nu måste jag hämta strumpor också för skolan kallar snart!

Skrivs senare!!


Kram

bsnort

Av Bsnort - 17 november 2011 06:57

Hej läsare!!


Förlåt för kass uppdatering igår! Inte ett enda inlägg. Ett enda inlägg, oftast brukar det vara fler!

Har läst Fokis blogg lite hon har en jättefin ny design. Ska ändra färgen på min bakrund, till ljust, ljust rosa. Idag är det gitarrlektion och måste hämta gitarren för annars måste jag äta frukost. 


Kram

bsnort

Av Bsnort - 16 november 2011 15:41

Hej läsare!!


Jag har tittat på lite bilder och hittat några fina. 

       Jag älskar den där bilden med Tingeling! Och Ior är så söt!


Är hemma nu och har ätit mellis och lite pepparkakor. Idag målade vi kulisser till musikalen och jag höll på att snubbla rakt i en färgpöl men räddade mig upp.

Har varit matte och så och musikalträning och SO. Roligt!

( Utom matten då.) Ska öva till prov och lite läxa och sedan ska det bli film!

Bye bye!


Kram

bsnort


Av Bsnort - 15 november 2011 07:13

Hej igen!


Det fanns ett paket kakao. 

Idag är det snibbgympa. 

Har inte så mycket att skriva. 

Skriver snart!


Kram

bsnort

Seg

Av Bsnort - 15 november 2011 06:55

Hej läsare!!


Är rätt så seg och har uselt morgonhumör. F säger att hon ser ut som Jasper Cullen på morgonen.

Jag ser nog mer ut som ett lömskt skogsrå med trassligt hår. 


Två bilder på vatten jag INTE tagit.

 



Nu ska jag göra frukost, men kakaon är troligen slut så jag kan inte göra choklad. Snyft.


Skriver om en stund.


Kram

bsnort


Av Bsnort - 14 november 2011 18:34

Hej läsare!!


Kort inlägg men vill ändå skriva det!


DET MÖRKNAR SNABBT PÅ VINTERN


Hiss-Det känns juligt och mysigt

Hiss-Man slipper sitt uppe jättelänge för att få vackra solnedgångar


Diss-Det blir jobbigt och gå ut på kvällarna om man inte har reflexer eller ficklampa

Diss-Man måste ha en klocka inom räckhåll annars tror man att klockan är tio när den i själva verket bara är halv sex. 


Kram

bsnort


Ovido - Quiz & Flashcards