bsnort

Alla inlägg under juni 2011

Av Bsnort - 30 juni 2011 19:08

Hejsan på er läsare!!


Jag är GLAD!! 

Läste ut "Om Jag Kunde Drömma-Twilight 1" igår och sedan åkte vi till stan. 

Vi gick in i en liten bokhandel. 

Och kan ni gissa?? 

JAG HITTADE ALLA FYRA TWILIGHT-BÖCKERNA FÖR 200 KRONOR RUBBET!!!! 

50 kronor styck. 

Gissa om jag slog till direkt!?!? 

Nu har jag alla fyra och läste ut tvåan nyss. 

DEM ÄR SÅ HIMLA BRA!! 

LUNGT ETT TIPS!!

Karaktärerna är så himla färgstarka och bra och Stephaine Meyer skriver verkligen otroligt!! ( Tacka vet jag den person fick mig att kolla på filmen så jag lånade boken.) Ah. 


Det har varit så otroligt varmt idag att man nästan spyr. 

Har städat klart i mitt rum för den här gången efter att ha småstädat i flera dagar. Skönt att ha det gjort. 


Har börjat läsa en annan bok nu som heter "Sprämga Gränser" av Solveig Olsson-Hultgren. Tycker den är rätt trög och har inte kommit så långt än, men ska läsa vidare och se om den blir bättre efterhand. 


Idag har jag städat, läst, matat kaniner, ätit, vi var och handlade och hämtade lite grejer en snabbis.... 

Det var nog allt typ. 

Ha det bra, skrivs!!

/ MVH bsnort. 

 Twilight  


Av Bsnort - 28 juni 2011 18:53

Hej läsare!!


Har varit och badat med vänner & familj och lånat tre "tvilling-böcker" av H. ( "Tvillingarna-Tjuven Jessica", "Tvillingarna-Kära Elisabeth", "Tvillingarna-Carlottas förbannelse.") Har läst ut en. 

Var på en bokhandel och sökte en bok jag vill ha, men den var slut!! (    )

Ska ta det lite lugnt, för har så himla ont i gommen och lite i huvudet. 


Ha det bra!! Skrivs!!

/ MVH bsnort. 


 Twilight  


Av Bsnort - 27 juni 2011 12:35

Hallå läsare!!


Har städat, donat & fixat lite på mitt rum. 

Och ätit pannkakor. 

Nu ska jag kolla lite på "Tzatsiki-Morsan Och Polisen." Sedan ska jag fixa lite till på mitt rum. 


Vad har ni gjort idag?? Jag har gjort det som står ovan!!

Jaja. Ska försöka ändra lite i mitt rum. 

Typ. Feng Shui. 

Plocka undan lite, ta bort gamla grejor jag inte använder....

Vädra och fixa lite. Då blir det så skönt och fräscht efteråt. 


Lite bilder jag snokat upp på "Glitter Graphics". Gillar verkligen sidan!!

Gå in på Google, sedan skriver ni: glitter graphics i sökrutan. 

Sedan tar ni första adressen som kommer upp.

OBS: Om man ska spara en bild måste man skrolla ner lite och klicka på: Donwald Image och sedan spara bild eller kopiera. Om ni klickar på KOPIERA eller SPARA BILD direkt så funkar det inte. 

( För att känna igen Donwald Image så är det smart, för det är en liten dator med tangetbord bredvid. ) 

 Stackars pingvin!! Vad har han gjort för ont?? det ser ut att vara photoshop, men ändå, den är rolig!!

 Jag tycker bilden är söt!! 

   Som ni vet så älskar jag Twilight!! så här är en blandning av bokframsidorna och när Edward räddar Bella, en trailer ur filmen!!

Ha en fin dag, skrivs!!

/ MVH bsnort.

 Twilight        

Av Bsnort - 27 juni 2011 09:09

Hej läsare!!


Fortfarande sommarlov. 

Har kollat lite på "Ebba och Didrik" och läst lite "Twilight."

Har också läst ut "Häxa med rätt att trolla" som jag tipsade om igår.

Jag har läst den förut, men men. 


Har annars inte gjort så mycket utom att äta frukost. 

Klockan är ju bara tio över nio!! 

När går ni upp??

Jag vaknade klockan 06.25 och låg och läste till kvart i åtta. 


Snart är det sista måndagen i juni 2011. 

Vi upplever idag bara en gång!!

( Det där lät som ett ordspråk, har någon hört talas om det??) 


Hörs!!

/ MVH bsnort. 

 Twilight  

Av Bsnort - 26 juni 2011 17:10

Hej alla läsare!!


Kollade lite i fyra stycken KP jag lånat på bibliotekt för ett tag sen och ska skrva in ett urval skämt från Flams-sidan där man kan skicka in skämt: 

PAPPAN OCH DOTTERN

Pappan och dottern kom i bråk om pappan behövde glasögon eller inte. Pappan: 

- Jag ser hur bra som helst!! Testa mig så får du se. 

- Okej. Svarade dottern. Stå här och berätta vad våra tre nya tavlor föreställer. 

- Enkelt, tyckte pappan. Den första föreställer en blomma, den andra en båt och den tredje en gris. 

- Men pappa! Den tredje är ett fotofgrafi av mamma!! 


TA INTE UPP GREJER FRÅN GATAN

Det var en gång en mamma som var ute och gick med sin son. 

Då såg sonen en krona som han tog upp. 

- Inte ta upp saker från marken! sa mamman. 

Plötsligt halkade mamman på ett bananskal och ramlade på backen. 

- Hjälp mig! sa mamman.

- Men mamma, du sa ju att man inte ska ta upp saker från marken. 


KÖPA APPAR

Vad heter affären där man kan köpa appar?

Svar: APPotek.


ADAMS FLICKVÄN

Fröken till Per: "Vad hette Adams flickvän?

Per: "Eee.... va?

Fröken: "Rätt: Eva."


FALKEN OCH TUSENFOTINGEN

En tusenfoting var ute och lekte. Då kom en falk. 

Tusenfotingen sprang och bankade på sin mormors dörr: " Öppna, öppna mormor, det kommer en falk!" 

Mormor svarar: "Vänta lite, jag ska bara sätta på mig skorna...


PUTTE OCH HANS FYRA ORD

Lille Putte fick en hemuppgift från sin lärare. Han skulle anteckna de första ordet orden hans syskon och föräldrar sa till honom efter skolan. 

Putte gick hem och hittade sin pappa som stod och diskade i köket. 

Putte skrämde honom så att han tappade en tallrik. 

- Fan! skrek han. 

Lille Putte antecknade ordet.

Han gick in till sin mamma och började prata om vädret. 

- Håll käften! sa hans mamma, som var upptagen. 

Putte antecknade och vandrade vidare till sin systers rum.

Hon lyssnade på musik. 

- Na na na na...

Hon nynnade till en låt. 

Putte antecknade det och gick in till sin lillebror. 

- Batman! skrek han. 

Nästa mrogon träffade Putte sin lärare i skolan. 

- Fan! sa Putte. 

- Vad säger du? 

- Håll käften! 

- Nu går du till rektorn!

- Na na na na. 

- Vem tror du att du är? 

- BATMAN!


BÄRA OCH FLYTTA

Det var en muskelknutte som stod och skröt vid ett husbygge. 

Byggjobbarna började tröttna på honom och en av dem sa:

- Jag slår vad om att jag kan bära något som inte du kan. 

Muskelknutten fnös och de slog vad om 100 kronor. 

Då hämtade byggjobbaren en skottkärra och sa: 

- Hoppa i!


SAKTA FARTEN

Bella var en timme försenad till skolan. 

Läraren: 

- Varför är du sen?

- Jo, på vägen var det en skylt där det stod: "Skola, sänk farten!


Vad tycker ni?? Gå gärna in och kommentera. 

Visst vad människor är påhittiga. 


Ett boktips: 

Sabrina tonårshäxan-Häxa med rätt att trolla av Nancy Holder. 

Sabrina är en häxa som lever med sina häxfastrar i småstaden Westbridge där de håller sin hemlighet hemlig. 

En dag när hon vaknar så kommer fastrarna Hilda och Zelda och berättar att det är Magika. Sabrina får trolla så mycket hon vill ända fram till midnatt utan att bry sig om några regler!! 

Hon har det hur kul som helst hela dagen och får alla önskningar uppfyllda, till och med att bli high scools baldrottning med sin pojkvän Harvey som kung. Men fastrarna glömmer och berätta om en trollformel på Magika upplöses inte och därför måste man upphäva den själv!! 

Av alla tusen trollformler Sabrina trollat måste hon hitta en som hon måste upphäva innan nästa fullmåne!! 

Dessutom invandras stan av en professor och hans vakter som är övertygade om att häxor finns och tänker ta reda på det. 

Och det blir ine bättre när professorn lovar att han inte tänker ge sig av innan Zelda tackat ja till ett frieri eftesom han blir kär i henne!! 


Har städat lite idag och skrivit några kort. 

Läst lite till och varit ute en stund till. 

Ha det bra, hörs!!

/ MVH bsnort. 

 Twilight  





Av Bsnort - 26 juni 2011 11:37

Hej läsare!!


Fortfarande sommarlov. 

Inte gjort så mycket. 

Bäddat, läst, matat kaninerna och kollat lite på Shane Dawson....


MANGABOKTIPS

Peach Fuzz. 1. 

Nio-åriga Amanda Keller har tjatat och tjatat på sin mamma om att få ett husdjur. 

I djuraffären faller ingen henne i smaken. Ingen har det där lilla extra. 

Utom ett djur. 

Illrar!! Men expediten säger att illrar gillar att bitas och Amandas överbeskyddande mamma vill inte köpa den. 

Men Amanda envisas och får en iller. 

På ett löfte från sin mamma, om illern biter Amanda så lämnas den tillbaks till djuraffärne!! Den döps till Peach och förs hem till Kellers hus.

Men Peach, som är illerprinsessa trivs inte i sitt nya hem.

Och när en iller blir arg, så bits den....


Peach Fuzz 2. 

Snart är det dags för "visa och berätta" i Amandas klass och hon tänker ta med sig Peach. Mobbarna i klassen mobbar henne redan, och det blir inte bättre när Amanda blir populär för sin iller. 

Illrar blir otroligt populära i skolan och Amandas kompis Kim Chang köper den otroligt begåvade illern Pavaråtty. 

Kim planerar en romans mellan Pavaråtty och Peach, men istället blir illrarna värsta fiender!!


Hörs!!

/ MVH bsnort. 


 Twilight   


Av Bsnort - 26 juni 2011 09:21

Hi läsare!!


Fortfarande sommarlov. 

Lånade "Om Jag Kunde Drömma", första boken i Twilight-serien på biblioteket igår. Ska köpa en egen bok så fort vi handlar nästa gång. 


Har ätit frukost och varit ute en liten stund. 

Ska fixa lite på mitt rum och läsa lite idag tror jag. 


Angående vädret ser det ut att bli en fin, solig dag utan regn. 

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

Enligt vädelreksrapporten ska det bli soligt, men lite molnigt. 


Ha det bra!! Hörs!!


/ MVH bsnort. 

 Twilight  

PS: "Kristalldrömmen" är nedlagd. Gick inte så bra som jag hoppades. 

Av Bsnort - 24 juni 2011 08:23

Hej läsare!!


Blev väckt 06.30 av att Katy Perry sjöng "Last Friday Night". 

När jag ska till skolan, ja då funkar inte alarmet. 

Men på sommarlovet, då sjunger det gärna!!

Fast det är skönt att gå upp tidigt. 

Bara det att alarmet inte brukar funka.

Hur som helst läste jag KP till tjugo över åtta, då gick jag upp. 


Glad Midsommar!!

Nu kör vi, vad har vi!! 

Vilka ska ha fest??

Vilka ska på fest??

Hur många ska bara vara hemma??

Hur många bryr sig om att svara??

*Skratt*. Nej, men ha det bra. 


Nu ska jag äta frukost och läsa lite, sedan ska jag nog.... Äh. 

Ska på fest ikväll, så simma lugnt!!

Skrivs!!

/ MVH bsnort. 

 Twilight  

  

Presentation


Välkomna till min blogg!
Bsnort heter jag och här skriver jag, lägger upp bilder, foton och videos!
Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards