bsnort

Alla inlägg under maj 2012

Av Bsnort - 27 maj 2012 12:00

Hej! 


Igår åkte mamma till Tunisien på semester en vecka så man saknar ju henne. Men annars igår så kollade jag och syrran på Eurovision. Loreen vann! Jippie! Det är Svergies tur igen! Femte gången tror jag det är. 

Idag ska vi på middag hos farmor och farfar och jag har precis skrivit färdigt en grej för skolan. På tal om det så är det ju skoldags imorgon. Ungefär tre veckor kvar till skolavslutningen!!

Jag kollar på Rango och har gjort en grej på pizap med Glee. 

 

Säg till om jag har glömt någon som ni kommer ihåg. 

Jag tycker det är rätt roligt med att dem sätter ihop namnen när någon i Glee blir ihop. 


Hejdå! 

/Bsnort

Av Bsnort - 22 maj 2012 18:29

Här kommer en av mina favoritlåtar från Glee, "Loser Like Me":


Kram

/Bsnort

Av Bsnort - 22 maj 2012 18:20

Vad tycker ni om den nya designen jag gjorde imorse? 

Jag blev faktiskt jättejättenöjd med den! Jag kanske inte har nämnt det men jag älskar verkligen Peter Panfilmerna, både otecknade och tecknade. När jag var liten och var på Disney On Ice så köpte nästan alla tjejer prinsessdockor, men jag köpe en Peter Pan-docka! Kalla mig freak om ni har lust! 

Nu kollar jag på Glee och jag och mamma har rensat min garderob och fixat lite för hon åker på semester till Tunisien på lördag. 

Jag har snart kollat färdigt på Glee säsong 2. 


Vad tycker ni om vädret? Underbart, tycker ni inte? När mamma och jag skrev ett korsord förut på en filt i solen (jag kom i stort inte på några) kom det däremot hundratals pissmyror och hotade att bita oss. 

Nu har Sues syster begravning här på filmen så jag slutar nu. 


/Kram Bsnort


Av Bsnort - 15 maj 2012 17:49

Jag är så himla spänd nu!!!! 

Molly Sandén-konserten börjar 19.30 och jag och pappa ska dit!! 

Har precis ätit mammas pannkakor (mumsmums) och är förberedd. (Eller inte.)

Annars på eftermiddagen har jag gjort en bindeezfigur och kommit hem från skolan. 

I skolan hade vi vikarie och utegympa. 

Pusspåer!

/bsnort

Extra hälsningar till F som är och solar sig i Dubai. 

Ifall du läser det här, (tror inte det) så har jag så länge du varit borta räknat före klockan sex timmar för jag trodde det var det i Dubai men vi kollade på nätet. Det var två timmar på sommartid. Hehe. 


Bara så ni vet allihop, jag är kär. I mina nya skor! Ett par låga, falska Converse i bubbelgumsrosa färg. Love them!

Av Bsnort - 13 maj 2012 20:35

Hej på er fina!


Här kommer en bild som jag har satt fast på en bakgrund på pizap. 

Vad tycker ni? Trots att jag inte gjort så mycket blev jag nöjd. <3<3. 


Kram

/bsnort 

Av Bsnort - 12 maj 2012 11:12

Vet att jag inte skrivit på länge, men har haft fullt upp. Skola, allergi och mediciner. Jag är en medicinman! (Eller, kvinna, såklart) Någon i den här världen som tycker det känns lugnande att ta ögondroppar eller nässpray? Den människan är i alla fall inte jag. 

Så tar jag piller och två astmasprayer också. Den ena för att få mer luft eller vad det är och den andra för att vidga lungorna. 


Hörni, Otekniska Bsnort är i farten igen. HUR HITTAR MAN WEBBKAMERAN PÅ EN PC? Jag hittar den verkligen inte, men det finns en. 

Idag kommer i alla fall mina lillkusiner och deras föräldrar! Jag har längtat jättemycket efter dem! 

På tal om att resa, så jag är lite avis. I och för sig gillar jag regn, det är vädret just nu, men ibland vill man faktiskt sola. Nu är F i Dubai och mamma ska på semester till Tunisien. Soliga länder. 


Just nu kollar jag på Nims Island. 


Stora händelser som har hänt var att jag och syrran åkte och fick Eld signerad (Andra delen, av Cirkeln) av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren! Kul, eller hur!? Tredje och sista delen kommer hösten 2013 och ska heta Nyckeln. Jag har läst både Cirkeln och Eld och de var SUPERBRA!

En annan händelse är att JAG SKA ÅKA PÅ MOLLY SANDÈN-KONSERT PÅ TISDAG! Det ska bli jätteroligt! En annan rolig grej är att jag har träffat Lena Ollmark, som har skrivit manuset till Spöket Laban (hihi) och skrivit några spökhistorier och en hästskräck-serie. Kändisträffar de här veckorna, eller hur!? 

FEM BILDER OM DET JAG SKRIVIT: 

 Tunisiens flagga.

Vet inte riktigt om det här är Dubais flagga, för det kom upp massor av flaggor när jag sökte, men jag tror det.

 Första delen i Stall Norrsken. Eldens Gåva heter den. Av Lena Ollmark, Noomi Hebert och Åsa Ekström. 

 

Molly Sandén i Leksand 2012, med Why Am I Crying. 

 Andra boken och en väska man fick om man köpte en bok. 

När jag och syrran köpte Eld och Cirkeln där, så fick vi ingen bok, så syrran gick tillbaka och klagade, och då fick vi varsin väska och varsin brosh. Haha!

Annan fakta är att mamma är och handlar och att min film har börjat med eftertexterna nu. 


Kram

/Bsnort

         

Av Bsnort - 5 maj 2012 08:17

Är något jobbigt. Det är det jag har. Ögonkli och sveda, öronkli och näskli och blodsmak i näsa och mun när jag hostar. 

Men vi ska till läkaren på måndag. 

Hinner inte skriva så långt för jag ska kolla på "Raise Your Voice" för andra gången. Skitsorglig och jättebra. 

Med Hilary Duff och Oliver James och några fler. 

Så ska jag äta ostfrallor, för mamma köper med bröd ibland från ett café på vägen hem från nattjobbet med gamla. 

Mums mums. 

Ha de´!!


/Bsnort

Presentation


Välkomna till min blogg!
Bsnort heter jag och här skriver jag, lägger upp bilder, foton och videos!
Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards