bsnort

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Bsnort - 18 november 2011 22:03

Hej läsare!!


Har precis kollat på filmen "Rango". Inte den engelska med Johnny Depp som huvudpersonen, kamelonten Rango utan den svenska med den var nog lika rolig. 

Han med bermudaskjortan är Rango. Den med blå klänning är Bönan. 

Pappa och jag blev fästa vid eftertextlåten. 


Idag så kollade jag och syrran på olika smyckehemsidor och Twilight och Harry Potter grejer på datorn och jag känner mig underutvecklad när människor pillar ihop allt pyssel medan jag sitter med klumpiga fingrar och ser ut som ett fån med ett limstift i ena handen och ett papper i andra.   

Då kom jag på att jag kunde trycka på tröjor efter som det fanns tusentals bilder på olika tröjor med roliga tryck.

Då måste man ju ha papper för att trycka.

Då kom jag på att jag fick ett set med att trycka t-shirts i julklapp förra året och rusade upp för att leta efter det men hittade bara ett set där man gör ljus. 

Gissa om jag blev sur!

Ska leta mer imorgon.


Har precis satt på Askungen på min telefon.  

Här kommer en vidio!

"This Song Saved My Life" med Simple Plan.


Ha det bra!

Bsnort


Av Bsnort - 18 november 2011 16:46

'


Hej läsare!! 

Kollar på Avatar här, och som i rubriken inte de små människorna med  gröna ögon som hoppar omkring i höftskynken inte dem utan de här med Katara, Aang, Appa, Sokka, Topp och Momo. 

Jag gillar TV-serien har inte sett hela men ska önska mig bok ett i julklapp hade jag tänkt mig. 

 SOKKA.

BÄNDNING: Ingen.

FAMILJ: Pappa, död mamma och lillasyster Katara.

ÅLDER: 15 år. 

KÄRASTE VAPEN: Sin bumerang!

UTBILDAT SIG TILL: Svärdsfäktare.

KOMMER FRÅN: Södra vattenfolket på Sydpolen. 

FÖRÄLSKELSER: Vattenprinssesan Yue och Kyoshikrigaren Suki.

 MOMO

DJUR: Lemur.

NAMN: För att Aang älskar ovanliga, tropiska frukter. 

HITTAD I: Södra lufttemplet. 

SYN: Han ser allt i gröngrått.

Hörsel: Dålig. 

 APPA
DJUR: Flygande jättebison.

FRÅN: Luftnomadernas civilistation.

HATAR: Eld.

KORT HISTORIA: Blev kidnappad beduiner i öknen och fördes runt tills han kom till mannen Be Sing Se som höll kvar honom åt Aang.

 TOPH BEI FONG

BÄNDNING: Jord, sand och metall.

KOMMER FRÅN: Rik familj. 

KARRIÄR: Lärde sig bända av mullvadar och började sedan brottas och kallade sig "Den Blinda Banditen".

SYN: Blind, känner med fötterna i jorden. 

HITTADE AANG: Stack till Aang, Sokka, Katara, Appa och Momo när hennes familj höll henne instängd jämt. Var ofta osams med Katara i början.

ÖVRIGT: Kan inte simma.

AANG

BÄNDNING: Alla! ( Även kallad "DEN SISTA LUFTBÄNDAREN"!!!! O_0)

ÅLDER: 12 år. Typ. Egentligen över 100 år. 

"KARRIÄR": Flydde på Appa över havet när han fick höra att han skulle flyttas till ett annat tempel. Kom in i en våg och höll på att drunkna. Fick en bubbla runt sig och Appa. Den frös och ungefär 100 år senare vaknade han hos Katara och Sokka.

FÖRÄLSKELSE: Katara

KATARA

BÄNDNING: Vattenbändning och blodbändning. 

"JOBB": Aangs vattenbändningslärare.

SPECIELLA BAND TILL: Zuko sen hon helade honom.

FAMILJ: Storebror Sokka, pappa Hakoda och döda mamma. ( Kya.)

I TREDJE SÄSONGEN: Hjälper Zuko Katara att hitta mannen som dödade hennes och Sokkas mamma. 

I SISTA KAMPEN: Hjälps hon och Zuko åt att döda Zukos elaka syster Azula. 

FÖRÄLSKELSE: Aang.



Det var lite AVATAR från mig. Min personliga favorit är Katara. 


Kram

bsnort


PS: Om ni går in på y8.com och kollar i spalten med spelkatigorier i vänstra hörnet och hittar "2 players" nästan längst upp. Klicka på den och leta rätt på ett spel som heter "Avatar Fortress Fight 2". It´s fun!




Av Bsnort - 18 november 2011 15:12

Hej läsare!!


Var på Öppet Hus igår, det var kul och har haft engelskaprov idag inte lika kul, men men

Nu har syrran fått order av våran fader att utfodra mig så jag ska skrapa ihop mellis och sedan bloggar jag om enstund igen!


Kram

bsnort

Ovido - Quiz & Flashcards