bsnort

Alla inlägg under juli 2011

LH.

Av Bsnort - 31 juli 2011 10:22

Hej läsare!!


"Harry Potter", där glömde jag en favorit. Luna Lovegood. 

Här är en bild på henne och en på henne och Hermione. 


Ha det bra, skrivs!!

/ MVH bsnort.     

 Twilight  


    

Av Bsnort - 31 juli 2011 10:03

Hej läsare!!


Vi har börjat kolla på serien "Svaleskär". 

Den är så himla bra!!

Vad tycker ni om karaktärerna?? 

Ibb är så himla rolig!!

Irmeli är en sådan här jobbig brud, tränger sig på och så. 

Krasse är rätt svag. Är kompis med Sara men skiter i henne. 

Sara är rätt häftig, men en aning osamart. 

Anna är skum. Jag tror hon är skurken. 

Nicko Lauda är ju lite gropig i ansiktet, han kanske har simmat i senapsgas??

Gaston är rolig, han spelar ju Göran i "Tsatsiki 2". Han smeknamn Skrutt är skoj. 


Ha det bra, skrivs!!

/ MVH bsnort.   

 Twilight    

Av Bsnort - 31 juli 2011 09:22

Hejsan läsare!!


Har glömt säga att dem senaste tre dygnen har varit filmdagar. 

Har kollat på massor av film. 


Ska på en liten resa snart, så då blir det inget blogg om jag inte har tillgång till dator. Ja. 


MINA FAVORITSKÅDESPELARE MED KOMMENTARER FRÅN MIG: 

/ Hallå. Bli inte sura om ni kommer på någon mer film som någon av skådespelarna är med i som jag inte skriver. Om jag inte gör det, har jag inte sett filmen. /

Vi startar med Amanda Seyfried, ( överst) och Meryl Streep, ( underst) från musikalen "Mamma Mia!". 

   Alltså. Kära lilla Amanda. Hon borde ha lockigt hår jämt. Hon är mycket sötare då än när hon har rakt.    Meryl är populär och är med i massor av filmer, varav jag bara ha sett några. 

Hon kan verkligen få folk att skratta, gråta, tokkolla eller bara köpa alla filmer hon är med i. 

   Nästa kvinna blir Anne Hathaway från "En Prinssesas Dagbok 1 och 2", "Alice I Underlandet" av Tim Burton, och "Djävulen Bär Prada." 

Jag gillar hennes sätt att spela och hoppas verkligen man får se mer av henne!!!!

 Johnny Depp som är med i "Alice I Underlandet"av Tim Burton, "Gilpert Grape", "Kalle Och Chokladfabriken", "Pirates Of Caribbien". 

Han fullständigt äger i sådana här tokiga roller, men han är också bra som Gilbert i "Gilbert Grape". 


Gänget från "Harry Potter". Rubert Grint som spelar Ron, ( överst), Emma Watson som spelar Hermione, ( nummer två,) Daniel Radcliffe som spelar Harry, ( nummer tre), James och Oliver Phelps som spelar Fred och George. ( Underst.)

 

Rubert är så himla rolig när han spelar förtvivlad!! Han gör det så bra!! Jag skrattar alltid då. han är ju bra annars också, men ändå.

 

Emma är verkligen duktig, hoppas man ser mer av henne!!


Daniel spelar bra, och han passar bättre i långt hår. Tycker jag alltså. 

    James och Oliver är så himla duktiga och roliga dem med, alla är duktiga!!!!

Dem är tvillingar på riktigt, det är roligt. 


Och så mina favvos från "High School Musical". 

   Zac Afron är bra och kan sjunga.   Jag tyckte hon som spelade Kelsi, jag vet inte vad hon heter, var så också väldans bra, det är därför hon är en av mina favvos.    Vanessa Hudgens sjunger också väldigt bra, så hoppas hon satsar på en musikkarriär!! 

 Anna Ryrberg från "Livet Enligt Rosa" är så himla duktig, men hon har inte spelat i någon mer film efter "Rosa". Det är synd.

 Jag var ju nästan tvungen att ha med dem här!! Mats Öberg och Lena Strömberg passar verkligen att spela ihop tycker jag. Jag tycker verkligen om den filmen. 


Och så Robert Pattinson och Kristen Stewart från "Twilight". 

   Robert är bra på både att sjunga och skådespela. Han ska ha kvar den där frisyren också, han passar inte i den andra.       Kristen är också jättebra på att skådespela. ( Hon var fint sminkad där.) 


Ha det bra, skrivs!!

/ MVH bsnort.   

 Twilight    

Av Bsnort - 29 juli 2011 09:46

Hej igen läsare!!


Sitter med en katt i knäet och söker. 

Nu ska ni få en bild på mina mangakaraktärer från mina favoritmangaserier. 

Vi startar. 


"Tokyo Mew Mew", där är favoriterna Ichigo 

     Retasu   Och Ryo. 

I serien "Vampire Night" gillar jag Zero, Yuko och Kanae. Från vänster på bilden. 

     Tredje serien är "W Juliet". Favvosar är Ito, ( till vänster) och Makoto. 

   "Dramacon". Chrisithe och Matt. 

 "Gauken alice". Natsume längst till   vänster längst upp, nedanför honom Hotaru, ovanför henne Luca och nedanför honom Mikan. 

Här är "Skip Beat". 

   Maria.   Jag älskar bilden här ovanför!! 

Det är precis när Kyoko, hon i rosa overall börjat hata Ren, han ovanför. Då får Kyoko en spricka i foten och Ren lyfter upp henne för att bära henne och hon blir asförbannad på honom. Men dem blir kompisar sen.   

Kyoko & Monkan. 


Ha det bra, kommentera gärna, skrivs!!

/ MVH bsnort   

 Twilight     

Av Bsnort - 29 juli 2011 08:56

Hejsan läsare!!


DAG 6. 

Jag har nästan alltid med mig en väska, och har massor av dem. 

Jag väljer efter humör och hur mycket jag ska ha med mig. 

I min väska finns alltid dagbok, pennor, böcker, astmaspray,mobil och lite andra grejer som jag pront känner att jag alltid måste ha till hands. 

Och så har jag ju förstås andra saker, men det beror ju på vart jag ska. 

DAG 7. 

Jag tycker det är rätt OK i skolan. Det går bra i dem flesta ämnen och jag har lagom kompisar. 

Vad mer kan jag säga?? ( Hm, skriva menar jag. ) 

Det är rätt OK. 

DAG 8.

När jag har tråkigt, brukar jag gå in på datorn, läsa, städa eller sätta igång med något projekt som oftast inte blir färdigt. 

Ibland sätter jag mig bara och hänger och väntar tills någonting dyker upp. Men jag hatar att ha tråkigt, utom när jag bara vill ta det lugnt. 


Ja. Det var det. 

Nu var det projektet över. ( Ett projekt som blev klart!! )

Jag har tyckt det var rätt kul, ni kanske har tyckt det varit råtrist. Vad vet jag. 

I förrgår kollade jag på "En Prinssesas Dagbok 2" på youtube. 

Den fanns i tolv parter. 

Det var lite dålig bild, men ändå helt okej. 

Om ni vill se den, men inte har filmen, sök på En prinsessas dagbok 2. 

OBS!! Den är på engelska, så om ni inte kan engelska så är det bäst att någon översätter eller att ni köper filmen. 


Idag ska jag nog kolla på datorn, vara ute, kanske bada, skriva lite på min berättelse och så. 

Vad ska ni ägna denna.... Nej, katt på köksbordet, katt på köksbordet!! 

På mitt köksbord alltså. 


Ska kanske kolla på Svaleskär på SVT Play också. 

Den är bra. 


Ha det bra, skrivs!! 

/ MVH bsnort    

 Twilight   

Av Bsnort - 28 juli 2011 20:44

Hej läsare!!


Jag och pappa har varit och badat. 

Nu ska vi kolla på en teveserie och käka scones med syrran. 

Vi har pratat lite om Harry Potter-filmerna också. 


Jag har bestämt mig för att rycka upp mig själv lite. 

Spotta i händerna och visa var skåpet ska stå. 

Jag har mest gått runt och dragit dem senaste dagarna. 

Ett, tu tre. Nu är det min tur och nu är det mitt drag. Schack Matt. 

Mowahhaha!!! Nu ska jag fixa min egen lilla stil. 


Ha det bra, skrivs!!

/ MVH bsnort.   

 Twilight    

Av Bsnort - 28 juli 2011 13:28

Hej läsare!!


Idag kollade jag på några bloggar med pyssel och sådant. 

Jag blev så himla arg för att alla runt omkring mig och massa andra är så otroligt kreativa och jag är så okreativ. 

Så jag fick en släng av skaparlusta och rotade fram lite grejer. 

Ni vet sådana här vita plastaskar, runda ovala och hjärtformade?? 

Man an köpa sådana kit, typ "pimpa dina egna askar." 

Jag fick ett sådant när jag var liten och nu idag var klistret jättedåligt och nästan allt pynt ramlat bort. 

Jag tog bort det mesta, men lite guldglitter och guldstjärnor blev kvar på sidorna. 

Jag tog lite gammalt jeanstyg och klippte till det och klistrade fast det på locket. 

Efter det hittade jag en gammal stor chockrosa snöflinga av tyg som jag satte fast på locket, och satte en blå pärla i mitten av flingan och en liten guldstjärna bredvid. Jag målade sidorna av locket ljusblå och så tadaaa. 

Det blev förfärligt och som tur är har jag inte tillgång till webcam just nu. 

Är inte ens säker på om jag vill att ni ska se eländet. 

Känner mig så misslyckad.

Ska lägga mig på sängen och lyssna på "Livet Enligt Rosa", kanske skriva på min nya berättelse och läsa "Harry Potter Och Dödsrelikerna" ( nummer 7 ) för andra gången och deppa lite. 


Ha det bra, skrivs!!

/ MVH bsnort   

 Twilight  

Av Bsnort - 25 juli 2011 12:51

Hej läsare!!


Det där gick bättre!!
Kommentera gärna vilken som är er favoritlåt!!


Ha en superbra eftermiddag, skrivs!!

/ MVH bsnort   

 Twilight     

Presentation


Välkomna till min blogg!
Bsnort heter jag och här skriver jag, lägger upp bilder, foton och videos!
Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards