bsnort

Alla inlägg under oktober 2011

Av Bsnort - 24 oktober 2011 07:01

Hej läsare!


Idag är det FN-dagen. Hipp, hipp, hurra! Två sångframtädanden och jag kan ingenting vad det gäller det första. 

Men jag är helt kolugn. ( Säger vi.) 

 Alltså, det är ju flaggdag i dag så då ska jag ha en liten flagga på bloggen också. 

Och en  bild på statyn utanför FN-s högkontor. 



Kram

bsnort 

Av Bsnort - 23 oktober 2011 16:49

Hej läsare!!


Nej, jag leker inte "Rida, Rida, Ranka" utan har precis varit och ridit, därför. 

Det gick rätt bra och har inte så mycket att skriva om annars, väntar bara på att det ska bli tillräckligt varmt i pannan så jag kan fixa till mig. Imorgon kommer Laura Trenter till skolan. 


Kram

bsnort

Av Bsnort - 23 oktober 2011 07:01

Hej läsare!!


Kollade på Twilight igår!

Jag älskar filmerna så är det bara. Undrar varför de gör en Breaking Dawn part 2? Jag menar, vi får ju mer Twilight, men det finns ju inte fem böcker. Kollade nyss på trailer "Breaking Dawn part 2" på bio men då kom det upp New Moon. De kanske kopplade "2".

Aja, slut för nu. 


Kram 

bsnort

Av Bsnort - 20 oktober 2011 20:34

Hej läsare!!


Ändrade lite på designen, tog lite ljusare färg på bakrunden och ändrade från penseldrag till grenar, erkänn, det blev väl lättare att läsa toppbilden?

Kommentera om nya designen, please!

Hejsvejs.

Nu sotter jag gär och kollar på film och sedan ska jag nog läsa en stund innan jag knyter mig för kvällen. 

L ligger här och läser och småsjunger lite. 


Kram

bsnort

 

Av Bsnort - 20 oktober 2011 20:07

Hej läsare!!


Ni vet i filmen "Hur Många Lingon Finns Det I Världen?"?

Då spelar ju dem den här "Från Och Med Du". Eller, jag vet inte om den heter så, men skit i det ni vet säkert vilken jag menar. 

Den är faktiskt rätt fin text, men sorglig. Och lite mysko.

"Somliga ljus brinner aldrig ut".


FRÅN OCH MED DU AV OSKAR LINNROS

Står i din port står bara still

För en minut sen var du min

en tredjedel av den jag var går hem

för en är krossad, en är din 

det här är slutet på vår film


Från och med nu

Från och med du


Se dig på blåa i april 

i telefon i nya jeans

men jag har samma trasor, går och röker samma malboro

jag minns varenda scen ifrån vår film


från och med nu

från och med du


jag blir aldrig samma, från och med du

(från och med då från och med du)

från och med du

(somliga ljus brinner aldrig ut)


står inte ut, står inte ut

ett år försvinner utan ljus

även om ett sekel går så ska jag alltid vänta på vår tur

från och med då


Från och med du, du, du, du

från och med du, du, du, du


jag blir aldrig mer densamma, jag blir aldrig densamma som förut

somliga ljus brinner aldrig ut


och i din port har ingenting

förändrats utom just på din

för bredvid ditt namn står ett till


Kram

bsnort

 

Av Bsnort - 20 oktober 2011 18:16

Hej läsare!!


Fick precis en skitfin halsduk, TACK A!! Love it. Ja, har inte så mycket att skriva om. Har städat lite och fixat och läst lite, nu ska jag blogga och kolla på datorn sedan ska jag läsa lite till sedan är det ut i köket till alla andra människor så jag inte blir stämplad som osocial dåre. 

Men det tror jag inte jag blir!!

Läste precis en blogg där en tjej skrivit om rasism, nu ska jag också skriva om detta ämne, på mitt lilla vis!!


RASISM


Rasism. Vad är det för förskräckligt problem med utländska människor?

Ja, vissa är faktiskt lite elaka, men inte alla. Långt ifrån alla. 

Jag undrar, vad EXAKT ni har imot invandrare egentligen, ni som inte gillar dem? Vad är det, ni inte gillar?


Kram

bsnort

 

Av Bsnort - 20 oktober 2011 15:54

Hej läsare!!


Är hemma nu och har precis ätit mellis, S och A ska komma ikväll och jag ska nog bara slappa lite nu. 

Vet ej vad jag ska skriva men ska göra mitt bästa för att få detta hyfsat. Dagen har gått bra med några småproblem på vägen och jag blev tillfälligt skitklumpig på rasten. Välte ut tre grejer med dricka och spillde som bara den. 

Men hade i allafall vett nog att skratta åt det. Sitter här nu och fryser för tillfället. 


Kram

bsnort

 

Av Bsnort - 20 oktober 2011 07:47

Har inte skrivit om detta än och skäms lite, jag är ett fan av Appel. 

R.I.P Steve Jobs. 

R.I.P

Presentation


Välkomna till min blogg!
Bsnort heter jag och här skriver jag, lägger upp bilder, foton och videos!
Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards