bsnort

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Bsnort - 16 oktober 2011 18:50

Hej läsare!!


Alltså, min kompis har det lite svårt. Jag vet inte om hon har det alltså, men jag kan tro att du har det för jag skulle också ha det i din situation. 

Så detta inlägg är för dig, så du kanske blir lite gladare. ( Om du nu är ledsen. För det där med A.)

   

                

   

Ja, varsegod. 


Kram 

bsnort 

Av Bsnort - 16 oktober 2011 14:44

Hej läsare!!


Kollar på film och har min älskade indiska väska bredvid mig. 

Det är en sådanhär ryggsäck med knytsnören istället för dragkedja. Ser lite ut som en ovanligt snygg påse, men virkad och färgglad. 

Har inte så mycket mer att säga nu, (skriva) det börjar bli spännande på filmen. 


Kram 

bsnort 

22

Av Bsnort - 16 oktober 2011 08:57


BARA EN GREJ 

22 DAGAR KVAR 

TILL JUBILEET

DÅ JAG HAR
HAFT BLOGGEN

I ETT ÅR 

Av Bsnort - 16 oktober 2011 08:55

Hej läsare!!


Har precis kollat på Bamse och kollar på Winx med J, mamma och pappa


Kram

bsnort 

Av Bsnort - 16 oktober 2011 07:17

Hej läsare!!


Idag ska jag skriva om manga. Manga. Manga. MANGA!!


Och ni ska inte gissa vilken tid det kommer att ta att ladda upp alla bilder. 

Vi startar med.... TOKYO MEW MEW!!

Om ni lusläst min blogg vet ni att jag skrivit om manga förut, men det var bara karaktärer nu ska jag skriva om handling och så. 

       Den blå är Minto (mint) , den lila Zakuro

(granatäpple) , den gröna Retasu (sallad) och den gula Purin (pudding). Den rosa, är Ichigo. ( Jordgubbe)

Böckerna handlar om Ichigo som när hon är på en dejt med sin drömkille på ett museum med en utställning om utrotningshotade djur så träffar hon massor av människor. 

Helt plötsligt störs dem av en jordbävning och när den slutat är Ichigo helt plötsligt avsvimmad. Morgonen därpå så mjauar hon ljudligt, hoppar från onaturliga höjder och snor helt lugnt sin kompis lunchfisk. 

På en annan träff med samma kille så kommer ett stort monster som hon måste övervinna. 

Efter det träffar hon en mystisk kille och ingenting blir sig likt. 


Jag gillar den. Spännande och rolig med mycket fina detaljer. ( Jag är inget proffs, men ur mitt tycke.)


Nästa bok blir.... GAUKEN ALICE!! 

         Det handlar om Mikan som tar upp jakten på sin uppfinnargalne-bästis Hotaru som försvinner till aliceakademin. 

Där har alla en alice, em speciell storts kraft. Hotaru har uppfinnaralice och Mikan visar sig ha en avakteveringsalice. Hon påverkas inte av alicar. Mikan träffar också den blyga Luca med djurferomenalice och den ilskne Natsume med den ovanliga eldalicen. Han ryktas vara en mördare. 

På akademin får man inte längre kontakta sina föräldrar och det finns många regler. 

Konstiga grejer börjar hända.


Bra bok!!


Och som nummer tre tar vi....       


 Detta handlar om Ito och Makoto som båda vill bli skådespelare. 

Ito är enda tjejen i sin familj utan mamma så hon har börjat uppföra sig som en kille och klippt håret kort och använder killarnas uniform i skolan. Makotos pappa vill att Makoto ska ta över familjens kampsportsduo men det vill inte Makoto. Så han och hans far har kompromissat. Lyckas Makoto spela tjej tre sista åren i skolan får han bli skådespelare. 

Makoto blir förvånad när han ser att Ito är en tjej och Ito blir förvånad när hon upptäcker Makotos hemlighet. 


Love this!! 

Den här verkar tråkig när man börjar men den är fantastisk!!


Medverkare nummer fyra blir.... VAMPIRE KNIGHT!!

       

Det här handlar om Yuki och hennes vän Zero som går på Kurosos akademi. 

Yuki är adopterad av rektorn eftersom hennes familj dödades av en vampyr. 

Zeros familj har också blivit dödad och nu är han och Yuki ordningsvakter på akademin. 

Det finns en dag och en nattklass. I nattklassen går det bara vampyrer. 

Rektorn vill att människor ska kunna leva med vampyrer, men Zero hatar vampyrer. 

Men en dag när Yuki en dag går in i ett rum på akademin så ser hon Zero och han kastar sig fram, och biter i hennes hals....


Älskar den!!


Nästa blir.... LOVE ATTACK!!

Den här skulle varit bra om den inte var på engelska. Jag är kass på att läsa engelska böcker men jag ska berätta det jag fattar i första boken för den verkar jättebra. 

     En tjej har en pappa som är galen i brottning och defintivt inte tycker att hans dotter ska ha en pojkvän. 

Men hon har precis skaffat en hon verkligen tycker om. 

Och när hon pratar i telefon så rycker henne pappa till sig telefonen och undrar hysteriskt vem det är som hans dotter pratar med. 

Och därför kan tjejen inte göra något annat än att bjuda hem sin nya, coola kille till sin absolut galna pappa. 


Nu tar vi.... SKIP BEAT!!

 

   Böckerna handlar om Kyoko som rymmer från Kyoto, (sin födelsestad), till Tokyo med sin bästa vän Sho, som har stora drömmar om att bli sångare. Han lyckas nästan genast och blir mycket populär och omtyckt. 

Kyoko städar och betalar räkningar i lägenheten de bor i, och jobbar ofta. 

En dag när Kyoko ska gå med lunch till Sho på hans jobb så hör han Sho prata med en vacker kvinna om hur bra det är att ha Kyoko som hushållerska. 

Kyoko bli rosenrasande och skriker åt Sho att hon ska hämnas. Sho säger lugnt att enda sättet hon kan hämnas på honom är, att bli en större stjärna än han. 

Kyoko klipper håret kort och färgar det, flyttar ut ur lägenheten och börjar jobba på en resturang. Sedan går hon till agenturen LME som är större än den där Sho jobbar. 

Där jobbar också hans största fiende Ren, som Kyoko fortfarande hatar trots att hon hatar Sho. Hennes enda mål i livet blir att slå de två i kändisskap. Men vägen är hård och lång. 

Och Ren tycks dyka upp överallt och vilja reta henne. 


Nästa blir.... STALL NORRKSEN!!

   Ettan, tvåan och femman.    Fyran   Trean.  Den här sisita är sexan.   

Jag har ju skrivit om vad den handlar om tror jag, om inte så kommentera så skriver jag. 


Här är.... KARE FIRST LOVE!!

     Det handlar om den osäkra Karin Karino som träffar Kiriya på bussen. 

Karin går på en flickskola men Kiriya ser något speciellt hos henne på bussen och börjar försöka träffa henne. 

Karin blir blyg och drar sig undan men Kiriya vägrar ge sig. 

Tillslut blir dem ihop, men Yuka vill tillexempel inte samma sak. 


Här är.... TWILIGHT ANIME

   Här är bok ett, och under är bok ett och två.    Det är "Om Jag Kunde Drömma" i anime. 


Älskar alla de här böckerna!!!!


Kram 

bsnort 

Presentation


Välkomna till min blogg!
Bsnort heter jag och här skriver jag, lägger upp bilder, foton och videos!
Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards