bsnort

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Bsnort - 5 januari 2012 20:28

Hej igen!


Sökte på google och hittade en julgransbild som verkligen passar mig, bokälskaren: 



/ Kram bsnort


Av Bsnort - 5 januari 2012 20:17

Hejsan i Lingonbergen! 



I eftermiddags fick jag "Tracy Beaker I Huvudrollen" av mamma och jag läste ut den nyss. Den var jättebra! 

Snart ska jag lägga mig och läsa tror jag. 

 Hur som helst här kommer min recension av TB. 

Det här är tredje boken tror jag och jag har läst första, men det gjorde inget att jag inte läst tvåan, jag fattade allt ändå. 


Tracy Beaker I Huvudrollen av Jacqueline Wilson 

Tracy är ett viljestarkt, inte alltid trevligt barnhemsbarn. Hon har svarta rufsiga lockar och har nu skaffat ett nytt mål. Att få vara med i skolpjäsen. Drömmen går i uppfyllelse och inte bara det, hon får också huvudrollen, den sura gamla gubben Ebenezer Scrooge. Hon skickar brev efter brev till sin mamma, som är stor filmstjärna i Hollywood. Hennes eventuella blivande fostermamma Cam tröstar och säger att Tracys mamma kanske kommer, men kanske är upptagen. Tracy vägrar tro henne och är övertygad om attt hennes mamma kommer.

Träningarna till julpjäsen börjar men såklart ska Justine Littlewood lägga sig i allting. Kan Peter vara till hjälp? 


Imorgon blir det pilbågsträning på kvällen och så kommer M, C, D, S så jag kanske inte kommer blogga på hela helgen, vi träffar dem så sällan. Jag kanske kommer blogga lite, men annars kommer jag tillbaks på söndagkväll/måndag. Skolan börjar tisdag.... Jippie. 


/ Kram bsnort

Av Bsnort - 5 januari 2012 17:50

Hej! 


Idag har jag hjälpt pappa och inte så mycket mer. Läst lite och badat och ätit. En glass. Och sen lunch. Och bäddat. Inte så mycket mer faktiskt. Nu är jag i köket och bloggar och kollar på andras bloggar och nästan ingen har skrivit något. Dem har nog haft en mer upptagen dag än jag. Jag fick ett bokmärke, en brosh och några tidningar av syrran idag och ett par klackskor som jag nog inte kommer använda på ett tag. För att jag inte är så förtjust i klackskor. 

Det var rätt liten storlek oturligt nog så om jag kommer vilja ha dem senare så har jag kanske vuxit ur dem. 

Hur som helst så ikväll kanske jag ska kolla på Twilight eller läsa eller så. 

Vet inte riktigt.


Vi skrivs!

/ Kram bsnort

Tjo

Av Bsnort - 5 januari 2012 11:01

Hej på er!


Lyssnar (för ovanligheters) skull på It Will Rain och sedan spelar syrran, sedan jag. Förlåt för dålig bloggning igår men vi var i stan med mamma och jag hittade en pipande gosedjursmorot jag inte kunde stå emot. Syrran höll på att köpa en trollkarlshatt med kanin som hon upptäckte spelade en melodi om hon tryckte. Jag hittade också en plastblomma, och ett ljus. 

Nu har jag jättemånga fina ljus i mitt rum. <3

Jag dammsög också och idag ska jag nog plocka lite och lyssna på ljudbok. Vi lyssnar på Spotify. 


Sista delen av Kronjuvelerna var igår och det är ju asbra! Pappa hade lagt sig och jag och syrran kollade i varsitt rum och sedan när vi gick ner för och dricka/borsta tänderna innan vi lade oss när det var slut. Då så sa jag till syrran: Du vet att det fortsatte efter eftertexterna, va? 

Syrran bara: Men, va fan! Sa hon och så sprang hon in i sitt rum igen. 


/ Kram bsnort





Presentation


Välkomna till min blogg!
Bsnort heter jag och här skriver jag, lägger upp bilder, foton och videos!
Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards