bsnort

Alla inlägg under december 2011

Av Bsnort - 22 december 2011 09:18

Hej Hopp! 


Här kommer lite bilder jag letat reda på!

         


Vad tycker ni? Kommentera om favoriten.


Idag ska jag och mamma åka in till stan och sedan ska jag kanske jobba lite matte. Och mata kaninerna ska jag göra nu.

 Förresten, är det inte typ, dan före dan före dopparedan idag? Det är ju julafton i övermorgon tror jag. 


/Kram bsnort


Av Bsnort - 21 december 2011 19:18

Hej läsare!! 


När familjen åt mat så kollade vi på "Stekta Gröna Tomater". Definitivt ett bra tips. Sorglig och bra. 

Nu sitter jag och katten i soffan i vardagsrummet och jag får nästan värmeslag. Pappa har infört regeln att vi ska ha strumpor nu när golvet är blött när han städat och det är jag inte jätteglad över. 

Har städat mitt rum och var assur nästan hela tiden. Det lättade en aning  när jag hittade min saknade kola bakom sängen och jag åt upp den. 

Ska försöka skriva början på en novell i vissa av mina inlägg, ska försöka igen efter min något misslyckade "Kristalldrömmar". Skriv om ni tycker jag ska lägga av/ge tips/fortsätta/o.s.v. 


Hjärtformade glasbitar

Del 1. 

Jag stod vid mitt fönster och tittade igenom glasrutan ut mot den blyertsgrå himlen. Snö, eller ännu en regnskur hängde i luften. Jag log för mig själv och drog tändstickan jag hade i handen mot plånet på asken. Som vanligt hade jag en egen adventsljusstake i mitt rum och idag var det söndag. Första december och första advent. Pappa bråkade med min storebror Sebastian utanför min stängda dörr. 

- Tänk på Benedicte! 

- Varför skulle min lillasyster ta illa upp om jag hade en flickvän? Morsan brydde sig ju inte. 

- Benedicte behöver inte orosmoln nu när hon snart ska fylla femton. Säger pappa nervöst. 

- Allvarligt. Jag är sexton och hon behöver ju bara hälsa på Sarah och kanske äta middag med henne ibland. 

- Hon får bara komma hit när Benedicte inte är hemma. 

- Och hur ofta är hon ute? 

Båda tror som vanligt att jag inte hör. Jag flinar och för tändstickan mot den vita, raka veken. 

Jag visste vem Sarah var, Sebbe hade visat ett kort på henne. Hon var söt, med vitt, spikrakt, midjelångt hår, och havsgröna ögon. 

- God första advent. Sa jag till mig själv och släppte tändstickan i asken, trots att mamma sa åt mig att låta bli. 

- Då pratar jag med henne då! Sa Sebbe utanför och jag såg att handtaget på min dörr trycktes ner. 

- Nej! Nej, nej, absolut nej, Sebastian! Sa pappa men Sebbe smällde upp dörren. 

- Vet du vem Sarah är, Dicte? Sa Sebastian trots att han visste att jag visste. 

- Japp. Hon går första ring i samma klass som du. Ni utbildar er till lärare. Sa jag och la tändsticksasken i fönstret och satte mig på min skrivbordsstol. 

- Då har du väl ingenting imot att hon kommer och äta middag här ikväll? Sa Sebbe. 

Jag snurrade stolen till mina två byråar med sex lådor i vardera, öppnade en och suckade. 

- Nej. 

- Hon suckade. Sa pappa snabbt. 

Jag snurrade tillbaka och satte på datorn. 

Sebastian blängde på mig och jag drog till med en ursäkt. 

- Det ar bara för att jag glömt tvätta strumpor. Sa jag och pekade på den fortfarande öppna lådan. Där var ett tomrum, men det var för att jag glömt tvätta t-shirtar. Men det visste ju inte pappa. 

- Jajaja! Är hon allergisk? Sa pappa. 

- Nix. Hon tål allt, fast hon hatar selleri och purjolök. 

Pappa stegade ut ur mitt rum och gick ner för att säga till mamma. 

Jag satte på YouTube. 

- Tack! Du är bästa syrran i världen. Sa Sebbe och suckade lättat. 

Jag log och bugade i stolen. 


/ Kram bsnort



Av Bsnort - 21 december 2011 13:12

Hej läsare!!


Igår var det jullovsavslutning och jag och några kompisar skulle byta julklappar idag, men F.s två småsyskon har fått vinterkräken så det blir inget av med det. 

DET VAR J...... SYND! Snyft. Jaja. Sådnat som händer. Ja. Jag blev ju lite sur men avreagerade mig genom att städa kaninhuset. Nu har jag duschat och sedan ska jag städa mitt rum. 

Ska be mamma om hjälp att sätta upp filmplakatet i naturlig storlek som jag fick i postermagasinet av Twilight i taket ikväll. Hur går det med era julklappsinslagningar? Jag är nästan färdig med alla men eftersom jag är så kass på att slå in paket så fick mamma hjälpa mig. 

Sedan har jag tre julrim kvar som jag måste rimma ihop. L och F hjälpte mig igår med massor. 

Kul saker som har hänt idag: 

* Jag och syrran spelade två olika karaktärer när vi städade kaninhuset. Det var askul. 

* Hunden snodde syrrans glass. Och åt upp halva. 

(Ja, vi åt isglass den 21 december utomhus. Pappa tyckte vi var galna. Kommentera om ni har gjort något liknande!) 

Nu lagar mamma mat och jag sitter vid pappas eleganta Macbook Pro. 

Jag känner massa andra som har en sådan, dem är jättepopulära. 

Annat som hänt idag var att katten fick lite tokspel och vässade klorna på en stol i vardagsrummet. 

På tal om 21 december är det julafton på lördag. Om man inte räknar med idag är det 3 dagar kvar! Det har gått fort i år. 

En kompis i vår klass var rappartomte ett år. 


Magsjukan har börjat rejält i år. Det är jobbigt för pappa ska till ett ställe där det troligen finns det. TA FRAM VITPEPPAREN!

En gång när pappa var matförgiftad men inte var säker på om det var magsjuka eller matförgifting så åt jag vitpeppar men han blandade ihop det och sa att jag skulle ta en halv sked vitpeppar istället för några kulor. 

Jag hade ont i magen sedan och trodde jag blivit sjuk men jag hade klarat mig!

 Jag kan se en vinterkräksjuksbacill stå på en väg men så kommer ett vitpepparkorn md superhjältemantel och ropar "Frukta icke, människor! Här kommer jag Superhjältekornet!" Eller något  i den stilen framför mig. 


/Kram bsnort 

   

Av Bsnort - 19 december 2011 20:30

Hej läsare!! 


Det blev som jag förutspådde. Det blev en smockfull dag igår och jag kom hem jättesent så hann inte blogga och jag har missat massa julkalendersavsnitt och kollade på dem. Nu kollar jag på Eva&Adam säsong 1 för ovanligtheters skull. Har precis ätit kvällsmat, sedan ska jag packa väskan och sådant. Imorgon ska jag och F redovisa ett Twilightarete vi gjort. 

Jag var hemma hos henne idag och vi åkte spark och så. Blev färdig med julklappar i slöjden! Läste ut "Beastly-Ett Odjur av Alex Flinn". Klart tips! 

Pappa säger att jag måste hjälpa honom nu så jag måste sluta nu. Skriver imorgon. Julavslutning....


/Kram

bsnort


















Av Bsnort - 18 december 2011 10:57

Hej igen! 


Igår var det sista avsnittet av "Så Mycket Bättre Säsong 2". Det var så bra!

Jag gillade Timbaktu&Lena och Laleh&Eva. 

Idag är schemat bestämt för dagen och det blir en full dag! Men ska försöka blogga om jag hinner ikväll men om jag inte gör det får ni förlåta mig och så bloggar jag imorgon. 

Vi ska ju trycka ett örngott i en julklapp och nu har vi avslutat jakten på bläckskrivare, nu har jakten på sådant tryckpapper och vitt örngott. 

Nu ska jag också hjälpa till. 


/Kram bsnort

Av Bsnort - 18 december 2011 09:44

Hej läsare!!


Uräskta för lite försummning av bloggen! Har haft så mycket att göra, har åkt bort, handlat och tillverkat julklappar och alla aktivitetsavslutningar och så. Det har varit en aning stressat. Aja, nu är jag hemma igen men det bli också en fullspäckad dag. Matte, vi kanske måste handla igen, och slå in alla julklappar och göra julkort och göra lite julklappar och julklappsrimma. 

Men ska försöka blogga lite ikväll eller under dagen, eller imorgon! Det är mycket nu i juletider. Ska nog ta och göra en lista med alla saker som är akut sista dagen den här veckan och nästa vecka innan LÖRDAG! 

Nu har jag precis vaknat för igår var vi uppe till 00.08 ungefär. 

Nu vill pappa ha datorn för jag bloggar från hans. 


/ Kram bsnort

Av Bsnort - 14 december 2011 07:09

Hej läsare!!


Har ätit frukost och ska till skolan om ett tag. Syrran är sur och jag laddar min mobiltelefon. 

Det är jag mästare på. Jag tror aldrig någon av mina mobiler har varit urladdade helt någon gång.

Är det normalt? Någon annan som har ladda-mobilen-innan-batteriet-tar-slut-helt-mani?

Var inte inne på min Panfu-gubbe på evigheter, så ska ta en snabbkoll hur det ser ut sedan jag var inne sist. 
Sedan Stallet, hotmail och skola.


Kram

bsnort


Av Bsnort - 13 december 2011 17:28

Hej läsare!!


Har varit i skolan och kommit hem och ätit mellis och läst i En Prinssesas Dagbok. Jag har läst ut den. 

Nu är det 8, 9, 10&11 kvar sen har jag läst hela serien. 

Har kollat lite på Stallet.se, nu ska jag blogga, sedan kolla min mail och sedan ska vi få gäster. 

Såg ni Gerdas flin på Julkalendern imorse förresten på tal om ingenting? Hon såg ju jätterolig ut. 


Kollade precis på en blogg med roliga smycken! Roligt att man kan få så fina grejer av pärlor, fimolera, och små figurer? Roligt!  


Kram

bsnort    

Presentation


Välkomna till min blogg!
Bsnort heter jag och här skriver jag, lägger upp bilder, foton och videos!
Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards