bsnort

Alla inlägg under december 2011

Av Bsnort - 28 december 2011 18:25

Hello!


Lyssnar på Beyonces "Halo". Love it. 


S är på besök och jag har ätit marshsmallows med choklad och strössek, salta S-märken, och brun choklad med vit choklad och polkagris på. 

Kalla mig glukps om ni har lust men jag gillar sötsaker som kan vara ett problem ibland. Aja, får väl ta en springtur eller något annat träningsaktikgt imorgon så ni inte tror att jag är en alltför stor soffpotatis. 

Ha en fin kväll! 


Puss på er /bsnort

Av Bsnort - 28 december 2011 16:40

Hej hopp!


Idag var jag mamma och syrran på stan och jag köpte pins, en bok och mamma köpte ett armband till mig. 

Det var jättekul och vi åt på McDockså. Och den elaka toaautomaten åt upp min femma! Vi vet inte om vi gjorde fel med instoppningen av den förbannade lilla femman eller om det var fel på automaten. 

Har läst ut boken vi fick av mormor i julklapp så jag ska tipsa om den! 


Flyga Högt  av Katarina von Bredow


I Vendelas klass, i nian, har dem vissa regler. Saker man inte gör. Absolut inte. Alla har sin speciella roll. 

Vendela och hennes bästis Tove försöker bli ihop med Nils och Loke. Allt är som det brukar vara i nian, tills Silja kommer. Hon följer inga regler och hon startar ett långsamt, men säkert rollombyte i klassen. 

Tove och Silja hatar varandra från första stund, men Vendela vill bli kompis med henne. 

Och så är det Sven. Vad vill han egentligen?

Och ska Vendela våga bevisa vad hon vet om stölden av lärarens mobiltelefon och av lärarnas saker i lärarrummet? 


Av Bsnort - 27 december 2011 15:29

Tjolahopp! 


Jag är tillbaka igen! Förlåt för dålig uppdatering. Det började storma för några dagar sen och ström och nätverk försvann. Strömmen har blinkat lite sedan igår men nätverket kom tillbaka idag. 

I julklapp har jag i alla fall fått massa fina saker, t.e.x datorn. Jag har fått en ny mobil, men den fick jag igårkväll och det är pappas gamla för han fick en ny av mamma i julklapp. Nu har alla i familjen touch! Hur som helst, den är lite svår att fatta ibland, men jag älskar den! Idag har jag kollat på film och matat kaninerna och bytt bokmärken och stickers med min syster. Och ätit. Jag har börjat städa lite också, men det går rätt trögt. 

Jag ska i alla fall städa idag och fixa lite. På alla hyllor och så. 

Under dagarna har jag öppnat julklappar, gett bort julklappar och kollat på film och fixat massa grejer på min nya dator. Vi öppande och gav julklappar till pappas sida igår, mammas på lördagen och hemma i fredags. Och jag har fått en ONEPEACE! Jag älskar den! Och svartvinbärsljus, böcker, Twilightspel, smycken, en glasängel, Twilighttröja, goddiebag och massa andra fina saker. 

Under stormen igår var vi fast. Det låg träd på vägen så vi kom inte fram, men dem är borta nu. 

Och F, jag har en liten överraskning till dig! 


/ Kram bsnort


Av Bsnort - 24 december 2011 08:46

God Jul. 


Igår hade vi minijul hemma och öppnade presenter. JAG FICK EN DATOR! EN DATOR! EN EGEN DATOR! DATOR! 

Och så var jag hos F och öppnade julklappar från henne, tack F jag älskar dem! Ett Twilightspel, ett rosa nagellack som heter "Check Me Out" och ett läppglans. 

Tack!

Sedan fick jag massa andra fina grejer. 

Tack! 

Idag ska vi i alla fall åka bort och öppna fler presenter och ge bort. Så nu ska jag äta frukost och sedan ska jag packa. 


/ Kram bsnort

Av Bsnort - 23 december 2011 12:24

Hopp hej! 


Lyssnar på IU igen ( har tagit redapå vad låten heter på engelska!) 

Min syrra vill ha datorn nu men jag ska dra ut på bloggandet. Vi har kollat på nya Alice I Underlanet och ska kolla på en ny film snart. 

Hon försöker muta mig att ge henne datorn genom att ge mig läppglans. Hon har använt! Snuskigt. 

Aja, hon är assur så hejdå!


/ Kram bsnort

Av Bsnort - 23 december 2011 09:09

Här är mina kvinnliga idoler. 


1. Mamma

2. Kristen Stewart

3. Laleh

4. Melissa Horn

5.Farmor 

6.Gudmor

7. Mina yngsta kusiners mamma  ( Vad heter det? Moster? Nej.)

8. Mormor


Här kommer bilder på 2-4. 

 

FAKTA: 

Namn: Kristen Jaymes Stewart

Ålder: 21 år

Född: Los Angeles 9 april 1990

Filmer hon varit med i: 29 stycken

Nyaste: Breaking Dawn part 1&2 och Snowite and the Huntsman

Du är min kvinnliga idol nummer 2 för att: Du är häftig, cool, verkar snäll och är med i fem av mina favoritfilmer

 

FAKTA: 

Namn: Laleh Pourkarim

Ålder: 29 år

Född: 10 Juni 1982

Filmer jag varit med i: 1 stycken ( Jalla! Jalla! )

Sändes: 2000

Nyaste Program jag varit med i: Så Mycket Bättre Säsong 2

Du är min kvinnliga idol nummer 3 för: Du är snäll, smart, sjunger bra, spelar bra instrument och bra teater. 

FAKTA:

Namn: Astrid Melissa Edwarda Horn Weitzberg

Ålder: 24 år

Född: 8 april 1987

Studioalbum jag gjort: Långa Nätter, Säg Ingenting Till Mig, Innan Jag Kände Dig. 

Nyaste: Innan Jag Kände Dig

Singlar jag gjort: Långa Nätter, En Famn För Mig, Som Jag Hade Dig Förut ( med Lars Winnerbäck), Lät Du Henne Komma Närmre, Jag Kan Inte Skilja På, Falla Fritt, Innan Jag Kände Dig, Under löven

Du är min idol nummer 4 för: Du verkar snäll, smart, är bra på att skriva texter och musik. 


/ Kram bsnort

Av Bsnort - 23 december 2011 08:17

Glad danföredan-hälsning! 


Har kollat på en vidio på Fokis blogg från en artist som heter IU. Den var bra, men sorglig på ett sätt också. 


Ska lyssna färdigt på Sanna, Shirley, Sonja-Have Yourself A Merry Little Christmas sedan ska jag försöka leta rätt på IU på Spotiy. 

______________________________________________________________________________________

Nix. Jag hittade den inte. Bara massa mysko rapparkillar. 

Jag får nöja mig med YouTube sålänge. 

Har ni sett att Laleh ska åka till massa olika ställen och sjung 2012? 

Det vill jag gå på!


Okej, hörni. Det är dan före dan. 

Jag har slagit in nästan alla mina paket och kommit på julrim till nästan alla. 

Igår hjälpte jag mamma och göra godisringar på ringar. Vi ska tömma min kamera på bilder och byta batterier idag så den är redo för imorgon! Då ska ni få se ringarna. Kan berätta hur vi gjorde också ifall ni vill gör´at. 

Och idag ska jag och mamma (äntligen, det har blivit uppskjutet,) sätta upp affischen i mitt tak!!!! På Twilight!!!!

Jag lyssnar på Svennebanan. Nu ska jag göra frukost och kolla på näst sista avsnittet av julkalendern. 


/ Julpirriga kramar från bsnort. 


( Bara så ni vet är det ca 14 och en halv timme kvar tills klockan är 00.o0 då det är julafton. Ja, jag räknar timmar!) 

Av Bsnort - 22 december 2011 14:16

Tror jag. Har varit i stan med mamma och nu kom jag precis hem. 

Av en anledning jag inte har lust att berätta just nu så är jag sur så därför fortsätter jag med novellen även om ni kanske tycker den är kass. 


Hjärtformade Glasbitar

Del 2 

Mamma lagade lasange till Sarahs ära och pappa köpte cola. Han tog på sig slips också. 

Sebbe duschade och letade i en kvart efter jeans utan hål på knäna. 

Sedan städade han som han aldrig gjort förr i sitt rum, och i hela huset. När han kom invalsande med dammsugaren i mitt rum tryckte jag ut honom och skrek "Jag städade igår!" För det hade jag. 

När Sarah ringde på dörren satt jag och läste i vardagsrummet, mamma hackade gurka och pappa "arbetade med viktiga papper" i sitt arbetsrum. Eller, det som han låtsades var arbetsrum, det var egentligen rummet där mammas symaskin stod. 

- Hej Sarah! Sa Sebbe när han öppnade dörren. Hon hade en pliserad blekröd kjol och en vit tajt skjorta. 

- Det här är min mamma Helena. Sa Sebbe. 

- Goddag kära Sarah. Välkommen i familjen. Sa mamma. Jag visste att hon bara retades på grunda av att Sebbe var så nervös, och hon blinkade till Sarah. Sebbe drog med sig henne in i vardagsrummet. 

- Det här är min lillasyster, Bendicte. Sa han och gjorde en gest mot mig. 


/Kram

bsnort




Presentation


Välkomna till min blogg!
Bsnort heter jag och här skriver jag, lägger upp bilder, foton och videos!
Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards