bsnort

Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Bsnort - 4 juni 2011 13:10

Hej läsare!!


Nu ska jag snacka om film. 

För det första: Är jag den enda som inte sett "Percy Jackson Och Kampen Om Åskviggen"?? Troligen. 

Förut tycket jag inte den verkade så bra, men nyss läset jag en recenssion om den i KP. Den verkade skitbra!! 

Jag tycker också Annabeth verkar jättecool. Jag gillar filmer med tuffa tjejer i. 

Om någon vill skriva vad ni tucker om Åskviggen och tipsa mig-kommentera!!


En film jag tipsar om: " Ebba och Didrik." 

Vissa tycker gamla filmer är fjantiga men den här äger!!

Syskonen Ebba, 9 år och Didrk 12 år bor med sin mamma och pappa i ett radhus vid havet.  

Pappan jobbar övertid och mamman är trött på att jämt fixa hushåll och laga mat. Didrik är mobbad för sitt pianospelande, utom av Tova som är kär i honom.

Han är inte kär i henne. En dag träffar han Kah Husell en lustig man vid stranden. Han hjälper Didrik med många råd. Didrik träffar också Yrla och hennes hund Frans-Bertil. Yrla är 23 år och Didrik blir kär. Men vem är Yrla?? Och varför är hon vid havet?? 

Ebba är ihop med Philip och är står imot snobbarna Katarina och hennes vänner i klassen som ägnar rasterna åt att dansa till artisten Betula. 

Philip och Ebba bygger ett hemligt lusthus i skogen där de ska flytta in. Ebba träffar Mårten och lockas av hans lyxiga hus som det verkar som om han bor själv i. Men hon är ju kär i Philip. Väl?? 


Mamma gav mig den och den äger verkligen!! 

Ska äta nu, vi hörs!! Fortsätter sedan.

Ha det bra!!

/ MVH bsnort. 


Av Bsnort - 4 juni 2011 10:44

Hej igen allihop!!


Nu ska ni få se hur det fortsätter för Silja och Larry. 

Kristalldrömmen del åtta. 

- Sa han bara "nej" och loggade ut?? Ewa är upprörd. 

- Ja. Men vi ska ju gå på balen i alla fall. 

- Menar du det?? Ska du inte dumpa honom i alla fall?? Han verkade ju så förbannad!!

Säger Ewa. 

Silja funderar. Men nej. 

- Jag ska ta balen som en chans att bli sams med Larry. 

- Jag tycker du ska dumpa killen och hitt någon ny. Jack Flutelely kanske så John fattar att vi inte är ihop. 

- Det är ni ju. 

- Är vi inte!! Vi bara kysser varandra när vi träffas och pluggar historia en gång i veckan. Är det så farligt?? 

- Jag tänker gå med Larry i alla fall. Hörs!!

- Jepp. Jag ska ringa Charlotte och Jenny. 

Varför var Ewa så angelägen om att hon skulle dumpa Larry för balen?? Silja hade ett sting dåligt samvete. När Ewa var dum tröstade Larry henne och nu så hänger hon med dem igen. 

Det var faktiskt lite dåligt. Och det verkade som om Ewa, Charlotte och Jenny hade en hemlis de inte ville tala om för Silja. 

Eller inbillade hon sig bara?? Nej. Det var något. 

Telefonen ringde. 

En röst i luren. 

- Ge Larry till Ewa. Annars kommer du bli mobbad. 

Sedan la personen på. 

Vem var det?? Hon kände igen rösten. Hon tänkte och tänkte. Så kom hon på. 

Det var Jenny!! 


Vi ses!! Ha det bra. 

/ MVH bsnort. 

Av Bsnort - 4 juni 2011 10:37

Hej läsare!!


Glömde en grej. Min toppelva lista faktiskt. 

På allra första plats ligger Bovulard Of Broken Dreams med "Green Day". 

Den spelade min första gitarrlärare för mig, och jag tackar henne för att hon fick mig att förstå att gitarr är perfekt!!

Hörs och ha det!!

/ MVH bsnort. 

Av Bsnort - 4 juni 2011 10:14

Hej läsare!! 


Idag ska jag lägga upp en bild på min syrra och min nyckelringsdocka från Sweet Poison affären. 

Den gick sönder lite, så jag knöt en ny rosett på ryggen och knöt ens bandet som bälte runt magen. 

   Rätt bra foto faktiskt. 

Dockan är en liten nyckelring, jag har bara tagit bort kedjan. 


Sitter här och spelar musik. 

Min topptiolista den här veckan!!


1. Cascada- Everytime We Touch

2. Shakira-  Waka Waka ( It´s time for Africa.) 

3. Jimmy Jansson- Överallt

4. High School Musical- Breaking Free

5. Queen- Love Of My Life. 

6. Queen- Don´t Stop Me Now

7. Avril Lavinge- Alice ( Underground) 

8. Avril Lavinge- When Your Gone 

9. MCR- Helena

10. Carola- Främling 


Lyssna gärna på den på YouTube och kommentera!!

Syrran vill ha datorn nu så ska sluta. 

Ha det!! Hörs!!

/ MVH bsnort. 

Presentation


Välkomna till min blogg!
Bsnort heter jag och här skriver jag, lägger upp bilder, foton och videos!
Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards