bsnort

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Bsnort - 22 juni 2011 19:52

Hej läsare!!


"Sommarlov, gräset är så grönt. 

Sommarlov, solen lyser skönt.

Tiden går, sommarlov, när jag fångas utav vinden, sommarlov, sköna sommarlov...."


Precis så är det. 

SOMMARLOV!! Jag är inne på andra veckan av mitt sommarlov. 


Vi har haft besök av C,M,A,D och S i några dagar och de åkte hem idag. 

Vi har haft skitkul!!

Jag kollade på "Twillight" för första gången. 

Den var jättebra, trots att jag tyckte den var lite läskig ibland.

( Jag vet, jag brukar kallas feg, men skit i det!!) 

Fick inte med en bild av ettan av Molly Moon, men den är silvrig och Petula sticker fram från högra hörnet, och så står titeln och författaren högst upp, stort.                Twilight är så himla bra, himla bra, twilight är så himla bra, himla bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Läser en bokserie jag ska tipsa om. Har inte läst dem två sista. 

Den är skriven av Georgia Byng och jag numrerar namnen. ( Bilder däruppe!! Bilder av Twilight också, men ni ser skillnad!!) 

1. Molly Moons fantastiska bok om hypnos. 

2. Molly Moon stannar tiden.

3. Molly Moons hypnotiska tidsresa. 

4. Micky Minus och tankemaskinen. 

5. Molly Moon och dominoeffekten.

"Molly Moons fantastiska bok om hypnos."

Molly lever på ett barnhem och är otroligt mobbad av alla. Föreståndaren, miss Adderstone är hemsk och sträng, och kokerskan Edna är inte bättre. 

Det finns bara en ljuspunkt för Molly, hennes trogna vän Rocky Scarlet. 

Men så blir Rocky och Molly osams, och precis när Molly bestämt sig för och sluta fred, så blir Rocky adopterad!!!!

Men så hittar Molly en mystisk bok på biblioteket om hypnotism, vem vet vad det kan leda till?? 

Men Molly vet inte att professor Nockman är ute efter precis samma bok!!


"Molly Moon stannar tiden."

Molly, hennes trogna mops Petula och Rocky lever lyckliga. Men så kommer bibliotikarien Lucy Logan och berättar för Molly att någonting hemskt har hänt. 

En viss Primo Cell söker jobbet som president, och Lucy tycker han är skum och har listat ut vad han håller på med. Hon har nyss blivit skadad i en bilolycka och måste be Molly om hjälp att lösa problemet. 


"Molly Moons hypnotiska tidsresa."

Molly har det inte lätt!! Lucy verkar bedrövad och ledsen, och Rocky är för tillfället inte hos Molly. 

Molly och mopsen Petula gillar inte Lucys dystra stil. 

Men allt förändras när en läskig trädgårdsmästare med turban dyker upp och för Molly och Petula bakåt i tiden. 

Och inte var som helst, utan till 1800-talets Indien!!

Där möter de en maktgalen maharadja som älskar kristaller. 

Han vill ha makt, och Molly kan stoppa honom!!

Hon är i vägen för hans planer och vill att hans slav Zackja ska hämta Molly innan hon hittade hypnosboken, eftersom de kan resa bakåt och framåt i tiden. 

Både maharadjan och Zackja kan stanna tiden, hypnotisera och resa i tiden. 

Men Zackja är inte så van vid tidsresor och snart befinner sig Mollys och Petulas från olika år i maharadjans palats!! Hur ska detta sluta!?!?


DE ANDRA HAR JAG INTE LÄST


Ha det gött, vi ses!!

/ MVH bsnort.     


Presentation


Välkomna till min blogg!
Bsnort heter jag och här skriver jag, lägger upp bilder, foton och videos!
Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards