bsnort

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Skämt, boktips, städning & lite annat.

Av Bsnort - 26 juni 2011 17:10

Hej alla läsare!!


Kollade lite i fyra stycken KP jag lånat på bibliotekt för ett tag sen och ska skrva in ett urval skämt från Flams-sidan där man kan skicka in skämt: 

PAPPAN OCH DOTTERN

Pappan och dottern kom i bråk om pappan behövde glasögon eller inte. Pappan: 

- Jag ser hur bra som helst!! Testa mig så får du se. 

- Okej. Svarade dottern. Stå här och berätta vad våra tre nya tavlor föreställer. 

- Enkelt, tyckte pappan. Den första föreställer en blomma, den andra en båt och den tredje en gris. 

- Men pappa! Den tredje är ett fotofgrafi av mamma!! 


TA INTE UPP GREJER FRÅN GATAN

Det var en gång en mamma som var ute och gick med sin son. 

Då såg sonen en krona som han tog upp. 

- Inte ta upp saker från marken! sa mamman. 

Plötsligt halkade mamman på ett bananskal och ramlade på backen. 

- Hjälp mig! sa mamman.

- Men mamma, du sa ju att man inte ska ta upp saker från marken. 


KÖPA APPAR

Vad heter affären där man kan köpa appar?

Svar: APPotek.


ADAMS FLICKVÄN

Fröken till Per: "Vad hette Adams flickvän?

Per: "Eee.... va?

Fröken: "Rätt: Eva."


FALKEN OCH TUSENFOTINGEN

En tusenfoting var ute och lekte. Då kom en falk. 

Tusenfotingen sprang och bankade på sin mormors dörr: " Öppna, öppna mormor, det kommer en falk!" 

Mormor svarar: "Vänta lite, jag ska bara sätta på mig skorna...


PUTTE OCH HANS FYRA ORD

Lille Putte fick en hemuppgift från sin lärare. Han skulle anteckna de första ordet orden hans syskon och föräldrar sa till honom efter skolan. 

Putte gick hem och hittade sin pappa som stod och diskade i köket. 

Putte skrämde honom så att han tappade en tallrik. 

- Fan! skrek han. 

Lille Putte antecknade ordet.

Han gick in till sin mamma och började prata om vädret. 

- Håll käften! sa hans mamma, som var upptagen. 

Putte antecknade och vandrade vidare till sin systers rum.

Hon lyssnade på musik. 

- Na na na na...

Hon nynnade till en låt. 

Putte antecknade det och gick in till sin lillebror. 

- Batman! skrek han. 

Nästa mrogon träffade Putte sin lärare i skolan. 

- Fan! sa Putte. 

- Vad säger du? 

- Håll käften! 

- Nu går du till rektorn!

- Na na na na. 

- Vem tror du att du är? 

- BATMAN!


BÄRA OCH FLYTTA

Det var en muskelknutte som stod och skröt vid ett husbygge. 

Byggjobbarna började tröttna på honom och en av dem sa:

- Jag slår vad om att jag kan bära något som inte du kan. 

Muskelknutten fnös och de slog vad om 100 kronor. 

Då hämtade byggjobbaren en skottkärra och sa: 

- Hoppa i!


SAKTA FARTEN

Bella var en timme försenad till skolan. 

Läraren: 

- Varför är du sen?

- Jo, på vägen var det en skylt där det stod: "Skola, sänk farten!


Vad tycker ni?? Gå gärna in och kommentera. 

Visst vad människor är påhittiga. 


Ett boktips: 

Sabrina tonårshäxan-Häxa med rätt att trolla av Nancy Holder. 

Sabrina är en häxa som lever med sina häxfastrar i småstaden Westbridge där de håller sin hemlighet hemlig. 

En dag när hon vaknar så kommer fastrarna Hilda och Zelda och berättar att det är Magika. Sabrina får trolla så mycket hon vill ända fram till midnatt utan att bry sig om några regler!! 

Hon har det hur kul som helst hela dagen och får alla önskningar uppfyllda, till och med att bli high scools baldrottning med sin pojkvän Harvey som kung. Men fastrarna glömmer och berätta om en trollformel på Magika upplöses inte och därför måste man upphäva den själv!! 

Av alla tusen trollformler Sabrina trollat måste hon hitta en som hon måste upphäva innan nästa fullmåne!! 

Dessutom invandras stan av en professor och hans vakter som är övertygade om att häxor finns och tänker ta reda på det. 

Och det blir ine bättre när professorn lovar att han inte tänker ge sig av innan Zelda tackat ja till ett frieri eftesom han blir kär i henne!! 


Har städat lite idag och skrivit några kort. 

Läst lite till och varit ute en stund till. 

Ha det bra, hörs!!

/ MVH bsnort. 

 Twilight  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bsnort - 19 december 2012 16:42


Hejsan bloggen!   Idag har jag och resten av familjen varit och huggit gran och jag gjorde ett collage med X Factor på Pizap.    /Bsnort   ...

Av Bsnort - 11 december 2012 12:34

Hej på er! Jag vill att ALLA änglar, monster och människor som läser denna bloggen ska gå in och dela länken som är under presentationen på användaren som heter "isakdanielsons_fanpage" på Instagram. SNÄLLA! /bsnort Såhär ser det ut: ...

Av Bsnort - 4 december 2012 21:36

Jag ska på X Factorfinalen. X FACTOR FINALEN!  X FACTOR FINALEN! Det är väldigt väldigt väldigt roligt!  Man kommer ju troligen inte träffa någon av artisterna eftersom det är så mycket folk men ÄNDÅ! SE-HÖRA-UPPLEVA allting känns väldigt bra.  ...

Av Bsnort - 3 december 2012 18:18

Hejhej bloggen! Idag har det inte hänt så mycket, jag gick med hunden och vi dansade på idrotten och skulle skriva en uppsats, eller sammanfattning, på 55 minuter på NOn. Sedan var detinte mycket mer idag. Vad har ni gjort idag då? :) /Bsnort ...

Av Bsnort - 2 december 2012 09:57

Hejhej! Idag kommer lite mer bilder från idag när jag gick med hunden. De är inte så bra men i alla fall! ...

Presentation


Välkomna till min blogg!
Bsnort heter jag och här skriver jag, lägger upp bilder, foton och videos!
Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards