bsnort

Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Bsnort - 31 maj 2011 16:31

Hejsan läsare!!


Hade inget att göra, så tänkte att jag kunde blogga lite.

Ska skriva på novellen, och skriva alla månadsstenar. ( Om man nu inte vet det. )


Kristalldrömmen 4.

Grälet i telefonen fortsatte. Silja var rasande och slängde ur sig saker som hon i vanliga fall inte vågade. 

- Din astrologibesatta idiot!! Skriker Ewa i luren.

- Barbiewannabee!! Vrålar Silja tillbaks.

Där satt den. Ewa skämdes lite för att hon var fåfäng och snobbig. Hon försökte bättra sig men vara i alla fall intresserad av kläder, killar, smink, skor och mode. Och sådant. Sådant som Silja aldrig intresserade sig av.

- Cosplaytönt!! Ewa flämtar ilsket.

Det där smällde också bra. I hemlighet cosplayade Silja för hennes mamma och pappa gillade inte det. Ewa hade lovat att aldrig berätta för någon.

- Pucko!! Fräste Silja och slängde på luren.

NÄSTA DAG

Ewa hängde med de andra modegalningarna i klassen. När Silja gick förbi höjde Ewa rösten.

- Vet ni att Silja cosplayar??

Cosplay var något töntigt på deras skola. Av någon anledning. Då kom Silja på hämnd. Ewa och John var ju ihop. Silja letade reda på John och sa: - Vet du att Ewa har något på gång med Jack Flutelely??

Det var också en superhemlis. Ewa och Jack hade kysst varandra när de skrev av anteckningar i historia.

Silja ringde Larry och frågade ifall de skulle fika på cafeét efter skolan.

Han sa ja direkt.


Ja. Hoppas ni tycker den är bra.

Nu kommer månadsstenar!!


Januari-Granat. ( Vinröd.)

Februari-Ametist. ( Ljuslila/ violett.)

Mars-Akvamarin. ( Blågrön.)

April-Diamant. ( Klar.)

Maj-Smaragd. ( Grön.)

Juni-Pärla. ( Äggskalsvit.)

Juli-Rubin. (Röd.)

Augusti-Olivin. ( Olivgrön.)

September-Safir. ( Klarblå.)

Oktober-Opal. ( Mjölkvit.)

November-Topas. ( Guldgul. )

December. -Turkos. ( Turkos.)


Ha det riktigt gött, vi ses!!

/ MVH bsnort.

( Kom ihåg och dricka. Eller bada om ni vågar.)

Av Bsnort - 31 maj 2011 15:06

Hej läsare!!


Vad tycker ni om den nya lay-outen på bloggen??

Jag gillar den. ( Elller, klart jag gör det, jag gjorde den ju!! )

Är hos F&F och har precis varit i skolan.

13 och ½ dag till sommarlovet.

Jag räknar noga. Noga.


Äntligen sommar!!

Hoppas man kan bada igen. 

Hoppas!! Det skulle vara 26-27 grader, men jag tror det växlade mellan 28-29 vid lunchdags. Seriöst.

Skit också, nu började de blåsa!! Sluta med det, omedel bums!!


EXEMPEL PÅ GODA DOFTER:

Päron, apelsin och äpple.

Socker och apelsin.

Apelsin.

Mynta.


Kristalldrömmen Del 3.( Som troligen blir en berättelse och inte en novell. )

- Så hon sa att det var pinsamt och vara med dig för att du höll på med astrologi??

Sa killen som visar sig heta Larry.

Silja och an sitter fortfarande på cafeét och drack läsk. Klockan var fem.

- Jag håller också på med astrologi. Sluta vara med trista typer. Mitt råd. Säger Larry glatt och flinar.

Sedan tittar han på klockan och säger: - Skit också. Skulle hämta lillebrorsan kvart över. Ditt mobilnummer.

De byter nummer.

- Vi ses!!

- Ja. Tack för att du lyssnade!!

HEMMA

Silja har inte ägnat Ewa en tanke sedan hon träffat Larry. Hon ligger på sängen, lyssnar på romanstiska ballader och skriver dagbok. Men ödet vill inte låta henne vara ifred. Mobilen ringer.

- Hej, det är jag, Ewa!! Förlåt för tidigare, jag bara, asså....

- Om du har något på hjärtat, ut med det!! Jag är lite upptagen.

Silja njuter av att säga det. Utom Ewa har hon ingen annan, men Ewa har drösar av vänner vart hon vänder sig. Hennes kalender är fullbokad. Nu är det skönt att få slänga tillbaka med samma mynt.

- Du, upptagen?? Av vad?? Att hjälpa mammsingen handla?? Eller studera stjärnorna i en löjlig kikare??

- Käften, Ew. Fräser Silja.

Larry tänker hon hålla för sig själv.

- F´låt då!! Här vill man vara vänlig och be om ursäkt och....

- Både du och jag vet att det är för att du vill att jag ska med på balen.

- Nej!! Ge dig, nu Silja.

- Jag ska gå!! Men inte ed dig och John, utan med en annan kille. Hej då!!


Ha det bra, vi ses!!

/ MVH bsnort.





Av Bsnort - 31 maj 2011 07:52

Hej läsare igen!!

Ifall ni undrar så är bakrundsbilden Dramacon 1 som jag tipsat om!!
Ha de gött, ses!!

/ MVH bsort!! 

Av Bsnort - 31 maj 2011 07:49

Hej läsare!!


Ska till plugget snart, men har fixat presentationen på bloggen. 

Här kommer en grej för alla med lejon som stjärntecken!!

Jag är lejon, ska försöka hitta de andra stjärntecknen också. 

   Ha de bra, vi ses!!

/ MVH bsnort  

Av Bsnort - 31 maj 2011 07:11

Hej läsare!!


Godmorgon. Jag ska ge er recept på äcklig macka: 

Ta ett bröd och sätt ner det länge i brödrosten. 

Ta på massor av bröd. 

Be någon som är kass på att hyvla ost, / Jag,! / och häll på. 

Tadaaa!! 

Dags för fortsättningen på Kristalldrömmen Del 2!! 


- Pinsamt!?!? 

- Ja.... Kolla där, John är så snygg!!
- Jag struntar väl i John!! Jag trodde du var min kompis!!

- Men Silja vänta!! Jag ba´skämtade!!

- STICK!!

Silja har tårar i ögonen och springer bara någonstans ut på gatan.

Över bilvägen, genom parken, över trottoaren.

Och så tar det stopp.

- Ta det lugnt.

En kille i vit skjorta och svarta jeans står framför henne.

Silja bar lutar huvudet mot honom och gråter.

Han tar henne i handen och går iväg mot cafeet....


Vi ses!!

/ MVH bsnort.  

Presentation


Välkomna till min blogg!
Bsnort heter jag och här skriver jag, lägger upp bilder, foton och videos!
Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards