bsnort

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Bsnort - 30 maj 2011 20:22

Tjaba läsare!! 


Idag ska jag tipsa om ännu en bok!! 

Washington D.C. 

Meg Cabot. 

Samantha Madison är en vanlig tonårstjej som gillar att teckna och är kär i sin storasyster Lucys pojkvän Jack.

Hon har som sagt Lucy, en av de  populäraste, snyggaste tjejerna i skolan. Och lillasyster Rebecka som är så smart att hon går på specialskolan, Harizon. 

Sam tecknar kändisteckningar i skolan och tar betalt. 

Men hennes vidriga syster Lucy visar tyskablocket med alla teckningar. 

Anledningen till Samanthas C- i tyska. 

Hon måste gå en tecknarkurs hos Susan Boone som straff. 

Där träffar hon David. Ingen speciell, utom att han är bekant. 

Efter en lektion kastar sig Samantha på en kille med pistol, som håller på att skjuta presendenten som åker förbi!! 

Samantha blir känd. 

Och hon kommer få träffa David, mycket framöver.... 


Jag ger den 9/10 eftersom man läser ut den rätt snabbt. 


Idag tog jag året första fotdopp!! 

Jag gick ut med vattnet tll knäna. Det var jätteskönt. 


Funderar på att skriva noveller i bloggen, skriver en liten kortis här, jag varnar er. Jag skriver mest längre berättelser, är inte van vid sagor på två sidor, typ. 

Hur som helst, om ni har lust, LÄS!! Jag ska nog skriva del för del i varje inlägg.

Funderar på att döpa den: 

Kristalldrömmen Del 1. 


- Vad har du imot det egentligen?? 

Frågar Silja sin kompis Ewa. 

- Inget. Bara att du kanske ska börja tänka lite mindre på det. Det är lite pinsamt. Svarar Ewa lugnt. 

Siljas stora intresse är kristaller, astrologi och horoskop. 

Hon är en sådan som skriker till om man går på en A-brunn och är överlycklig när man trampar på K-brunnar. 


Blev lite kort. 

Vi ses!!
/ MVH bsnort.  


Presentation


Välkomna till min blogg!
Bsnort heter jag och här skriver jag, lägger upp bilder, foton och videos!
Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards