bsnort

Alla inlägg den 6 april 2012

Av Bsnort - 6 april 2012 15:50

Kollar fortfarande på Glee, men det är bara två avsnitt kvar, sedan ska jag verkligen gå ut en stund så jag kan känna mig lite sund! 

Hursomhelst, känns det här avsnittet lite fel, men samtidigt rätt, för det är jul, (det är ju likosm påsk,) men det snöar och det är ju tråkigt nog fortfarande snö här. 


Vad har ni gjort idag? 

Ni vet ju vad jag har gjort.  


Imorgon åker jag till farmor och farfar, för som sagt ska ju pappa och syrran på fest. Fick en påse chips och en halv ostbågepåse av F. (Vi åt upp ena halvan.)

Dem ska jag ta med, och godiset jag fick av mamma så jag kan äta godis. 

Här är en riktigt kort lista på vilka högtider enligt mig man äter mest godis på:

1) Jul

2) Påsk


Det här blev mest ett rätt flummigt inlägg så jag slutar nu. 

Återkommer. 


Kram!

/Bsnort

Av Bsnort - 6 april 2012 14:04

Tjo! 


Ligger fortfarande i sängen, har ingen lust att gå upp. Jag ska nog kolla lite till på Glee, sedan ska jag rycka upp mig. 

Jag har ätit lunch och en efterätt av vingummin. (Med andra ord nappar och Gott&Blandat.)

   

Jag kollar på Glee säsong 2 i alla fall.

Vad gör ni idag, då? Firar påsken?

Påsklovet börjar lida mot sitt slut. På tisdag är det ett helt år tills nästa. 


Kram!

/Bsnort


Av Bsnort - 6 april 2012 12:06

Idag ska jag nog tillbringa några timmar i sängen och kolla på film, lyssna på musik och läsa. 

Kalla fötter, snö som hotar att bli snö vilken sekund som helst. Dessutom, är inte påsk tiden man ska gå runt i trädgården och leta ägg, eller sitta i solskenet och måla ägg? Inte direkt. 

Snöfall, hagel och regn. Stark vind och kalla fötter som sagt. 

Idag hittade mammis i alla fall ett av mina leopardmönstrade hårspännen och jag och syrran fick godis, Tobelrone och varsin present. Systern min fick ett par örhängen med gem i och jag fick ett armband med en symaskin, två trådrullar m.m. 

Sedan åkte mamma till jobbet, kommer hem på söndag. Just nu lyssnar  jag på musik. Sedan, när jag bloggat klart, ska jag kolla på film. Det blir nog Glee säsong 2 eller Så Som I Himmelen. 

Solen kanske kikar fram imorgon på påskafton?

Annars idag blev mamma och pappa glada för mitt lilla kort, och så har vi matat kaninerna och jag har bäddat och lite sådant. 


Kram och Glad Långfredag!

/Bsnort

Av Bsnort - 6 april 2012 10:00

Japp! 


Ni vet, Winx Club och Barbie? 

Jag och F och mamma diskuterade lite om att om man jämför nu och för några år så ser både Winx och Barbie totalt annorlunda ut. Så jag gjorde två collage på pizup, en med äldre Barbiefilmer, (Barbie och nötknäpparen och Barbie och Rapunzel) Och två nyare. (Barbie och de tre musketörerna och Barbie och modeäventyret.)

Och en med Winx säsong 1 och en med Winx säsong 5 3D. 

Jag tror aldrig jag skrivit Barbie så många gånger. 

Aja, här kommer dem. 


BARBIE    WINX


Dem äldre är före och nyare är efter. 

Jag tycker personligen att allt var snyggare förut. 

Visst, det kanske är mer detaljer nu för tiden, men är det det som är det viktiga? Ska inte filmerna vara bra så man får kloka förebilder av huvudpersonerna? Det är väl så det är tänkt. 

Förut tyckte jag att Winx och Barbie skulle föreställa starka tjejer som kämpar mot ondskan typ, men nu är dem ju mer pantade brudar som blir förskräckta om nageln går av. 

Och nuföritiden så svimmar dem ju i stort sett nästan om dem ser något elakt, men ska inte dem kämpa mot det!?!?

Ni kanske tycker att filmerna/serierna är bättre nu, men jag tycker det var bättre förut. 

Synd att mitt barn kanske kommer se två serier/filmer jag älskade när jag var små konstigt. 


Aja, GLAD PÅSK PÅ ER ISTÄLLET!!!!


Kram 

/Bsnort

Presentation


Välkomna till min blogg!
Bsnort heter jag och här skriver jag, lägger upp bilder, foton och videos!
Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards